کد خبر: ۲۷۵۹۹۰
زمان انتشار: ۰۱:۴۹     ۱۴ آذر ۱۳۹۳
نمایشگاهی با موضوع توانمندی های نظامی ایران برگزار شده و مسئولان و مقامات دولتی برای آشنایی بیشتر با پیشرفت های نظامی ایران به این نمایشگاه دعوت می شوند. در این خصوص البته از روحانی، ظریف و سایر وزرا و مقامات دولتی نیز دعوت شده تا به این نمایشگاه آمده و از آن دیدن کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فردا، بدون شک محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در طول یکسال و نیمی که از آغاز به کار دولت یازدهم می گذرد، یکی از پرکارترین و البته پرحاشیه ترین مردان کابینه دولت روحانی بوده است. پرکار از این جهت که تلاش های گسترده ای از سوی وی و یارانش برای بالابردن سطح دیپلماسی بین المللی ایران در طول این دوران انجام شد و سفرهای گوناگون و جلسات پی در پی با کشورهای غربی، سبب شد تا حد زیادی وجهه بین المللی ایران با تغییر روبرو شود. اما از سوی دیگر نیز در طول این مدت گاهی اوقات اظهاراتی از سوی وزیر خندان امور خارجه کشورمان مطرح شده که حاشیه هایی نیز برای وی در پی داشته است.
مهمترین موضوع حاشیه سازی که ظریف آن را دامن زد به ماجرای سخنرانی سال گذشته وی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران باز می گردد. آنجا که محمدجواد ظریف، سه‌شنبه ۱۲ آذر، در پاسخ به انتقادات یکی از دانشجویان نسبت به توافق ژنو گفته بود: "غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. از این مردم می‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟”
هنوز جوهر جملات مطرح شده از سوی ظریف خشک نشده بود که موجی از انتقادات بر علیه این اظهارات مطرح شد. در این باره هر چند ظریف در آن برهه سعی کرد جملات خود را تصحیح و هجمه به وجود آمده را پایان دهد، اما موج انتقادات از وزیر امور خارجه تا هفته ها ادامه داشت. از وزیر اطلاعات دولت سابق گرفته که بی پرده نسبت به ظریف انتقادات تندی را مطرح کرد تا مسئولان ارشد نظامی کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همگی دربرابر این اظهار نظر ظریف موضع گیری کردند. حتی کار به جایی رسید که نامه تذکر ۵۰ نماینده منتشر شد که طی آن خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نسبت به آنچه وادادگی وی در برابر تجهیزات نظامی دشمن و کوچک پنداشتن قدرت معنوی و نظامی جمهوری اسلامی ایران خوانده شد هشدار دادند و تاکید کردند که سیستم دفاعی ملت ایران علاوه بر پیشرفت‌های نظامی، روحیه شهادت‌طلبی است.
البته چندی بعد نیز رهبر معظم انقلاب توصیه ای معنادار به برگزاری تور نظامی و تور علمی برای برخی مسئولین کرده و فرمودند: «یک وقتى یکى از مسئولین کشور درباره‌ى مسائل نظامى یک نظرى داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک "تور نظامى” براى مسئولین کشور قرار بدهید؛ بیایند یک خرده‌اى در محیطهاى نظامى گردش کنند، حقایقى را، واقعیّاتى را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودىِ نظامى کشور بالا برود. حالا در مورد مسائل علمى هم متأسّفانه گویا همین‌جور است؛ باید یک "تور علمى” بگذاریم براى مسئولین در بخشهاى مختلف.»
در این باره این روزها شنیده می شود نمایشگاهی با موضوع توانمندی های نظامی ایران برگزار شده و مسئولان و مقامات دولتی برای آشنایی بیشتر با پیشرفت های نظامی ایران به این نمایشگاه دعوت می شوند. در این خصوص البته از روحانی، ظریف و سایر وزرا و مقامات دولتی نیز دعوت شده تا به این نمایشگاه آمده و از آن دیدن کنند.
در این نمایشگاه البته در مورد پیشرفت های مختلف در زمینه های پهباد، موشک، هوافضا، رادار و سایر دستاوردهای نظامی ایران توضیحاتی به مسئولین ارائه می شود. شنیده ها حاکی از آن است که مقامات بازدید کننده با دیدن این پیشرفت ها بسیار شگفت زده زده شده اند. البته برپایی نمایشگاه برای نشان دادن توانمندی های نظامی ایران به مسئولان در راستای توصیه ای بود که رهبر معظم انقلاب در این زمینه داشته اند.
بنابراین باید گفت بی شک آشنایی بیشتر رئیس جمهور و سایر مقامات و مسئولان کشور با دستاوردهای نظامی ایران در طول سال های پس از جنگ، می تواند شجاعت و جسارت آنها را نیز در مقابله با دشمن و در مذاکرات با کشورهای غربی بالا ببرد. برپایی نمایشگاه توانمندی های نظامی ایران، این پیام را برای روحانی و هم قطارانش در دولت یازدهم در پی دارد که دشمن آنچنان هم که می نمایاند قدرت مند نیست و ایران همانگونه که در دوران دفاع مقدس نیز به جهانیان ثابت کرد، این بار نیز هم از لحاظ نظامی و از لحاظ علمی و مسائل هسته ای و هم از بابت ایستادگی در برابر تحریم ها، مقابل هیچ ابرقدرتی زانو نخواهد زد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها