کد خبر: ۲۷۵۵۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
احزاب النهضه و کنگره به خاطر جمهوری و جبهه دموکراتیک رسما توافق به عمل آمده میان خود برسر تقسیم پست‌های سه‌گانه اصلی و برگزاری انتخابات ظرف یک‌سال‌جاری را اعلام کردند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره،‌ رهبران سه حزب پیروز در انتخابات اخیر مجلس موسسان تونس که 23 اکتبر گذشته برگزار شد، روز گذشته با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی از توافقات خود بر سر تقسیم سه پست ریاست جمهوری و نخست‌وزیری و ریاست مجلس موسسان تونس سخن گفتند.

براساس توافق نظر به دست آمده میان احزاب النهضه و کنگره به خاطر جمهوری و جبهه دموکراتیک "منصف المرزوقی" (66 ساله)، رهبر حزب کنگره به خاطر جمهوری و یکی از مبارزان تونسی، پست ریاست جمهوری،  "حمادی الجبالی" (62 ساله)، دبیرکل حزب النهضه پست نخست وزیری و "مصطفی بن جعفر"، رئیس حزب جبهه دموکراتیک ریاست مجلس ملی موسسان را عهده‌دار خواهد بود.
 
همچنین مجلس موسسان وظیفه تدوین قانون اساسی جدید و همچنین برگزاری انتخابات ظرف یک‌سال آینده را برعهده خواهد داشت. 

در حاشیه این کنفرانس مطبوعاتی "عبد اللطیف المکی"، یکی از رهبران النهضه اعلام کرد که در دولت جدید حزب النهضه بر پست‌های وزارت داخلی و خارجی و دادگستری دست خواهد یافت.

این درحالی است که یک منبع آگاه در النهضه پیش از این گفته بود وزیران دارایی و دفاع کنونی یعنی "جلول عیاد" و "عبد الکریم الزبیدی" و همچنین "مصطفى کمال النابلی"، رئیس بانک مرکزی تونس در سمت‌های خود ابقا خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها