کد خبر: ۲۷۴۹۵
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
آیت الله نوری همدانی:
مسكو - آیت الله نوری همدانی از مراجع عالیقدر شیعیان جهان روز دوشنبه در مسكو اعلام كرد: انقلاب اسلامی ایران منشاء حركت های مردمی جهان است و شاهد حركت های آزادیخواهی با الگو گرفتن از ایران هستیم.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از ايرنا : آیت الله نوری همدانی در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما خاطرنشان كرد: موج بیداری اسلامی كشورهای منطقه را فرا گرفته است.

وی خاطرنشان كرد: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی زمانی كه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، اسلام در كشورمان به حاشیه رفته و منزوی شده بود.

این مرجع عالیقدر شیعیان گفت: بر اثر این مساله استكبار جهانی و دیكتاتورهای دست نشانده آن، در كشورهای اسلامی بر مردم حكومت می كردند.

وی تصریح كرد: با تلاش های امام راحل(ره)، حكومت بر اساس قوانین و شریعت اسلام در ایران تاسیس شد.

آیت الله نوری همدانی در باره سفرهای خود برای رسیدگی به امور شیعیان گفت: از سال 1388 تاكنون به 10 استان از جمله فارس، كرمان و خراسان رضوی سفر كردم تا با مردم چهره به چهره آشنا شوم.

وی افزود: این سفرها تاثیرگذار بود و پس از آن مسافرت های خارجی آغاز شد كه نخستین سفر، دیدار از كشور آفریقایی تانزانیا بود و پس از آن هم به كنیا رفتم.

این مرجع عالیقدر شیعیان با بیان اینكه روسیه سومین سفر خارجی وی می باشد، خاطرنشان كرد:سیاست روسیه در عرصه انرژی هسته ای قابل تمجید است و روسها حق را در نظر گرفتند.

وی در باره هدف سفرش به روسیه گفت: این سفر به دعوت علمای این كشور انجام شد و در دیدار با مردم شاهد هستم كه آنان تشنه مكتب اسلام و فرهنگ اهل بیت هستند و امیدوارم توفیق خدمت داشته باشم.

آیت الله نوری همدانی روز گذشته با شیعیان مسكو در مسجد 'آترادنایا' در شمال این شهر دیدار كرد و امروز هم با گروهی از علما و طلاب شیعه از شهرهای مختلف روسیه دیدار نمود و به سووالات آنها پاسخ گفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها