کد خبر: ۲۷۴۷۸
زمان انتشار: ۱۷:۴۱     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
حوادث تلخ چهارشنبه گذشته کویت روزی سیاه در تاریخ کویت بود که مردم هرگز آن را فراموش نمی کنند.
مهر: امیر کویت با تاکید بر برخورد شدید با معترضانی که به پارلمان این کشور حمله کرده بودند، با درخواستها برای برکناری دولت و انحلال پارلمان مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه الیوم السابع، "شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح" گفت: حوادث تلخ چهارشنبه گذشته کویت روزی سیاه در تاریخ کویت بود که مردم هرگز آن را فراموش نمی کنند.

وی افزود: متاسفانه حدود 150 نفر از جمله برخی نمایندگان به ساختمان مجلس امت حمله کردند، درب آن را شکستند، خواستار سرنگونی نخست وزیر شدند و برخی برای سرنگونی ناصر الصباح قسم خوردند.

امیر کویت گفت : نخست وزیر دزدی و اقدامی بر خلاف قانون اساسی یا اصول سیاسی کشور انجام نداده است و آنها دشمنی شخصی با نخست وزیر دارند.

وی بیان کرد: انحلال مجلس و برکناری دولت از اختیارات من است، اما اگر نخست وزیر خود بخواهد استعفا دهد من قبول نمی کنم و مجلس هم منحل نخواهد شد.

امیر کویت گفت : ما نمی خواهیم که قطره خونی از دماغ کسی ریخته شود و دخالت نیروهای امنیتی اجباری بود، زیرا تظاهرات کنندگان از باتوم برقی و سنگ علیه این نیروها استفاده کردند.

وی تصریح کرد: چهل نفر به دادستانی ارجاع داده شده اند که برخی نمایندگان نیز در میان آنها هستند و قانون به شدت درباره آنها جاری خواهد شد.

امیر کویت گفت : بهار عربی از دو سال قبل در کویت شروع شده است ما پرچمدار دموکراسی در منطقه بوده ایم! مگر اینکه برخی بهاری را که توام با هرج و مرج طلبی است، بخواهند.

شایان ذکر است که چند روز قبل عده ای ساختمان پارلمان کویت را به اشغال خود درآوردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها