کد خبر: ۲۷۴۷۶۹
زمان انتشار: ۲۳:۰۹     ۰۹ آذر ۱۳۹۳
در 8 ماه نخست سال جاری 31 میلیارد و 447 میلیون دلار انواع کالا صادر و به میزان 34 میلیارد و 254 میلیون دلار کالا هم وارد کشور شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ مهمترین نکته در خصوص آمار تجارت خارجی هشت ماهه کشورمان افزایش آهنگ رشد صادرات غیر نفتی و کاهش رشد واردات است.

در هشت ماه نخست امسال صادرات غیر نفتی با رشد 19.72 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و واردات نیز 20.22 درصد رشد داشته است. در هفت ماهه امسال صادرات غیر نفتی با رشد 19.09 درصدی و واردات با رشد 24.72 درصدی مواجه شده بود.

اقلام عمده صادرات غیر نفتی در هشت ماهه نخست امسال شامل پروپان مایع شده،متانول وپلی اتیلن گرید فیلم بوده وعمده ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین ،عراق ، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده اند.

عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به گندم با سهم 3.79 درصدی از کل ارزش واردات ،برنج با 3 درصد،وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر بیشتر از 1500 سانتیمتر مکعب با 2.83 درصد، کنجاله سویا با 2.6 درصد و ذرت دامی با 2.7 درصد اختصاص داردو عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران هم در هشت ماهه امسال به ترتیب چین، کره جنوبی،هند و ترکیه بوده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها