فلورنتینو
پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید، تغییر لوگوی این باشگاه را یک استراتژی
همکاری توصیف کرد و گفت: خیلی خوشحالم که رابطه ما با امارات روز به روز در
حال گسترش است. پس از همکاریهای خوبی که بین ما و بانک ابوظبی به دست
آمد، تصمیم گرفتیم برای جلب نظر مردم امارات و مسلمانها صلیب را از روی
لوگوی باشگاه برداریم.
اماراتیها چند سالی است که مراودات مالی
گستردهای با باشگاه رئال مادرید دارند و تبلیغات خطوط هوایی امارات از سال
گذشته در ازای پرداخت سالانه ۳۰ میلیون یورو روی پیراهن این تیم نقش بست و
بعد از آن در پی عقد یک قرارداد بزرگ مالی با بانک ابوظبی، قرار شد نام
ورزشگاه رئال هم از سانتیاگو برنابئو به «ابوظبی سانتیاگو برنابئو» تغییر
کند.
رئال فصل گذشته از طرح نوسازی برنابئو خبر داد که چیزی حدود
۴۰۰ میلیون یورو برای باشگاه هزینه خواهد داشت و پرز قصد دارد از این طریق،
بخشی از این هزینه را جبران کند. پرز پیشتر تأیید کرده بود که ۱۰ کمپانی
بزرگ خواهان همکاری با رئال برای ساخت ورزشگاه هستند. مطبوعات اسپانیا
گزارش دادند کمپانی IPIC، هزینهٔ ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیونی ساخت برنابئو را به
گردن خواهد گرفت و نام آن را به اوظبی سانتیاگو برنابئو تغییر خواهد داد.
IPIC یک هولدینگ بسیار قدرتمند است که تحت نظر مسئولین ابوظبی فعالیت
میکند و بانک ملی ابوظبی را تأسیس کرده که فعالیتهای اقتصادی رئال در این
بانک انجام میشود.
این اقدامات البته چندان از سوی طرفداران
اسپانیای رئال و مطبوعات این کشور مورد استقبال قرار نگرفته است. AS در
جریان تغییر نام سانتیاگو برنابئو گزارش داده بود که در پی سخنان فلورنتینو
پرز در مورد نام جدید ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، ۶۶/۲۳ درصد کاربران
مارکا با برگزیدن نامی جدید برای ورزشگاه مخالفت کردند و حدود ۳۳/۷۷ نیز
در مورد تعویض نام ورزشگاه، نظری مثبت داشتند.
مارکا اکنون هم به
تغییر لوگوی رئال واکنش نشان داده و مینویسد: باشگاه رئال مادرید به خاطر
جلب هوادار در دنیا، حاضر است هویت خود را تغییر دهد و این اصلا اتفاق خوبی
نیست.
رئالیها تابستان آینده هم در یک تور تابستانی به امارات سفر خواهند کرد و در این کشور بازیهای تدارکاتی را ترتیب خواهند داد.