کد خبر: ۲۷۳۱۰
زمان انتشار: ۲۰:۱۳     ۲۹ آبان ۱۳۹۰
به گزارش پرس تي وي يک گزارش جديد از ديدار هفته آتي ويليام هگ، وزير خارجه انگليس با شورشيان سوريه در لندن پرده برداشته است.
بر اساس اين گزارش، اين ديدار که قرار است دوشنبه (21 نوامبر، 30 آبان) برگزار شود، به مثابه گشودن چشم‌اندازي در زمينه پذيرفته شدن نهايي شورشيان به عنوان نمايندگان سوريه به شمار مي‌رود.

دمشق، لندن را به مداخله در امور داخلي‌اش متهم کرده است.

اين در حالي است که دولت انگليس برقراري ارتباط منظم با شورشيان سوريه را پذيرفته است.

پرس تي وي در اين خصوص مصاحبه‌اي با موثار برکات، مفسر سياسي در دمشق انجام داده است که برگردان آن را در زير مي‌خوانيد:

پرس تي وي: در ابتدا لطفاً نظرتان را در خصوص اين اقدام دولت انگليس و انگيزه‌هاي‌شان از پناه دادن به شورشيان و برگزاري چنين جلساتي همزمان با پذيرش برقراري تماس‌هاي منظم با شورشيان طي چند ماه گذشته را اعلام کنيد.
برکات: خب دولت انگليس اين افراد به اصطلاح مخالف را طي هشت ماه گذشته پناه داده است و مي‌توانيم بگوييم که لندن به نحوي به اين افراد پناه داده که گويي آن‌ها واقعاً نماينده مردم سوريه هستند که اين اصلاً درست نيست.

من شخصاً بسياري از اين افراد را مي‌شناسم و در زمان سکونتم در لندن بسياري از آن‌ها را ديده‌ام. برخي از آن‌ها بيش از 30 سال است که در سوريه نبوده‌اند. به نظر من اين (اقدام دولت انگليس) به هيچ وجه به نفع مردم سوريه نيست.


پرس تي‌وي: عواقب گسترده‌تر دخالت اين چنيني در امور سوريه چيست؟ و اگر چنين نوع دخالتي از سوي آن‌ها توجيه شود، چرا اين امر در کشورهاي ديگري مانند بحرين و يمن رخ نداده است؟

برکات: دولت انگليس به جاي اينکه ببيند مردم سوريه واقعا چه کاري انجام داده‌اند اين سياست دوگانه و تبعيض گرايانه را در پيش گرفته است. ديروز صدها هزار نفر از مردم سوريه (در حمايت از بشار اسد) به خيابان‌ها رفتند. دولت انگليس و دولت‌هاي ديگر ادعا مي‌کنند اين افراد از به اصطلاح مخالفين هستند. اگر آن‌ها فقط به تظاهرکنندگان نگاه مي‌کردند، پي مي‌بردند که در مورد مخالفت مردم سوريه با دولت اين کشور و همچنين بحريني‌ها اشتباه مي‌کنند.

بحريني‌ها توسط ارتش سعودي و نيروهاي کمکي از کشورهاي ديگر در حال کشته شدن هستند. در حالي که در سوريه، افراد مسلح، شورشيان مسلح و تروريست‌هاي مسلح مردم را در خيابان‌ها مي‌کشند و دست به ارعاب مردم در همه جا مي‌زنند و اين جالب است که دولت انگليس قصد دارد به اين روش به مردم سوريه کمک کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها