کد خبر: ۲۷۳۰۲
زمان انتشار: ۱۹:۵۵     ۲۹ آبان ۱۳۹۰

به گزارش يکشنبه خبرنگار شبکه خبري العالم از صنعا پايتخت يمن، در همين حال مخالفان يمني برخي اخبار مبني بر عزيمت هياتي از سوي آنان به رياض براي تکميل مذاکرات با حزب حاکم يمن در خصوص توافقنامه انتقال قدرت را تکذيب کردند.

يکي از تظاهرات کنندگان در مصاحبه با العالم خطاب به اتحاديه عرب گفت: وظيفه شما اين است که در کنار مردم يمن باشيد همانطور که ادعا مي کنيد در کنار مردم سوريه هستيد.

گروه هاي سياسي يمني نيز به تحرکات خود با وجود حضور جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل ادامه مي دهند.

پس از آنکه بحث و بررسي هاي فرستاده سازمان ملل به يمن در روزهاي گذشته با موانع متعدد روبرو شد، اطلاعات جديد حاکي از تمديد سفر وي به صنعا با هدف دست يافتن به نتايج مثبت است.

عبدالله بن عامر نويسنده و روزنامه نگار يمني در گفت وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: رايزنيها در صنعا به رغم تلاش هاي ديپلماتيک بسيار ، به بن بست رسيده است.

وي افزود: با توجه به موانعي که عبدالله صالح ايجاد مي کند و شرطهايي که هر هفته و هر ماه تجديد مي شود به بن بست رسيدن اوضاع، امري طبيعي است.

هيچ چيز تازه اي در خصوص امکان دست يافتن به راه حلي سياسي براي بحران يمن وجود ندارد به طوري که ديدار مخالفان با فرستاده سازمان ملل ، هيچ پيشرفتي در نتايج رايزنيها ايجاد نکرد.

عبدالحفيظ نهاري معاون رييس بخش اطلاع رساني در حزب کنگره مردمي حاکم گفت: برخي طرف هاي موجود به دنبال مانع تراشي بر روند گفت وگوها هستند و مي خواهند از تعهدات روند سياسي شانه خالي کنند ولي اين اقدامات شکست خورده است.

ناظران بر اين باورند که گفت وگوهاي رهبران حزب حاکم ادامه همان فريبکاريهاي هميشگي رژيم است که بيانگر جدي نبودن عبدالله صالح در امضاي توافقنامه براي برکناري است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها