کد خبر: ۲۷۲۶۹
زمان انتشار: ۱۶:۰۱     ۲۹ آبان ۱۳۹۰
اخ الیزه خبر داد؛
وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته در دومین مرحله از سفر منطقه‌ای خود، بمنظور پرداختن به اوضاع سوریه و مسائل جاری منطقه‌ای وارد امارات متحده عربی شد.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبر گزاري  فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "شیخ عبدالله بن زاید" وزیر امور خارجه امارات روز گذشته در حاشیه "کنفرانس سیربانی یاس" سمینار غیررسمی مسئولان بلندپایه درباره صلح و امنیت جهان عرب با "آلن ژوپه" همتای فرانسوی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه امارات در جریان این دیدار ضمن اشاره به "روابط استراتژیک" کشورش با فرانسه در تمام زمینه‌ها، بر اهمیت ادامه توسعه و تحکیم روابط دوجانبه فرانسه و امارات تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، آلن ژوپه روز گذشته بمنظور شرکت در این سمینار و پرداختن به مسائل کنونی از جمله مسئله سوریه وارد امارات شد.

وزیر خارجه فرانسه همچنین طی این سفر به طرح فروش هواپیمای جنگی فرانسوی "رافائل" به امارات در چارچوب شراکت نظامی منعقده میان دو کشور خواهد پرداخت.

آلن ژوپه در چارچوب سفر منطقه‌ای خود پیش از سفر به امارات عازم ترکیه شده بود و در آنجا اعلام کرده بود که زمان تشدید تحریم‌ها علیه رژیم سوریه فرا رسیده است.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه فرانسه در پایان دومین مرحله از سفر منطقه‌ای خود، عازم عربستان سعودی، قطر و کویت خواهد شد.

بنا بر اعلام کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه)، سفر منطقه‌ای آلن ژوپه فرصتی برای رایزنی با مقامات کشورهای منطقه درباره مسائل منطقه‌ای به ویژه بهار عربی و بحران سوریه خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها