کد خبر: ۲۷۲۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۲۹ آبان ۱۳۹۰
آخرين خبرها از درگيريهاي مصر
خبرگزاري مصري "منا" به نقل از سخنگوي وزارت بهداشت و درمان اين كشور اعلام کرد که 676 تن در درگيري پليس ضد شورش با تحصن کنندگان ميدان التحرير قاهره زخمي شدند و يك جوان 23 ساله به نام احمد محمود بر اثر جراحات وارده ناشي از برخورد گلوله،در بيمارستان جان داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني 598 به نقل از  شبکه خبري العالم، شمار شرکت کنندگان در تظاهرات دیروز حدود 50 هزار تن گزارش شده است و عمدتا هم از مسلمانان مصر بودند.

تظاهرکنندگان که اعتراضات خود را روز جمعه (27آبان) بنابر درخواست اخوان المسلمین عليه اقدامات شوراي نظامي آغاز کردند، با آمدن به خيابان هاي قاهره، حاكمان نظامي مصر را در خصوص انتقال قدرت به غيرنظاميان منتخب، تحت فشار قرار دادند.

اين درخواست مصري ها پس از آن مطرح شد كه دولت اين كشور در اقدامي، ارتش را از نظارت پارلمان معاف كرده است.

درهمين حال خبرگزاري رويترز گزارش داد که در درگيري پليس ضدشورش و مردم مصر كه براي كناره گيري نطاميان حاكم از قدرت و روي كار آمدن غير نظاميان در ميدان التحرير تحصن كرده بودند،يك تظاهر کننده جان باخت و 600 نفر ديگر زخمي شدند.

بنابر اين گزارش، به دنبال برچيدن چادرهاي تحصن كنندگان و درگيري هاي صورت گرفته بين نيروهاي پليس و مردم مصر در ميدان التحرير قاهره، تحصن كنندگان دوباره به اين ميدان سرازير شدند و درگيري هاي شديدي رخ داد.

مردم معترض مصر همچنين برگزاري انتخابات رياست جمهوري را پيش از آوريل 2012 ميلادي خواستارند. آنها اعلام كرده اند كه با برگزاري انتخابات رياست جمهوري در پايان سال 2012 و يا در سال 2013 مخالفند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها