کد خبر: ۲۷۱۸۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۲۹ آبان ۱۳۹۳
استاندار تهران پس از شنیدن گزارش نهایی توفان سهمگین تهران دستور داد، مدیران‌کل هواشناسی و بحران استان تهران به همراه رئیس بحران شهرداری تهران توبیخ شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «وطن‌امروز»، در پی دستور سیدحسین هاشمی، استاندار تهران در جلسه بررسی توفان مقرر شد کارگروهی از خبرگان و مدیران مستقیم مربوطه این موضوع را بررسی کنند و گزارش خود را به استاندار ارائه کنند که نتایج کارگروه بررسی بحران روز گذشته اعلام شد.

گزارش کمیته بررسی توفان در بخش نخست خود از توفانی با سرعتی معادل 118 کیلومتر بر ساعت و به صورت محلی و همرفتی شدید در منطقه حدفاصل ساوه، قم، تهران خبر داده که منجر به ایجاد بادهای افقی قوی در منطقه شده است. در ادامه اعضای کمیته درباره پیش‌بینی‌پذیری این توفان با توجه به بررسی اسناد و نکات کارشناسی و اینکه این حادثه از ابتدای راه‌اندازی هواشناسی یعنی در نیم‌قرن گذشته کشور بی‌سابقه بوده معتقدند، امکان پیش‌بینی توفان با امکانات و شرایط موجود میسر نبوده و از سوی سازمان هواشناسی بویژه مدیرکل هواشناسی استان در حوزه پیش‌بینی، قصوری رخ نداده است.

در این گزارش آمده است: با عنایت به مستندات مبنی بر اعلام وضعیت جوی توسط اداره‌کل مدیریت بحران استان اقدامات لازم با امکانات موجود به موقع صورت پذیرفته و نیز لازم است با راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی سریع و گزارش مردمی در بحران‌های بعدی موثر‌تر عمل کرد. همچنین در حوزه آموزش‌های شهروندی و امدادرسانی‌های شهروندی به ضرورت توجه ویژه به آموزش‌های عمومی و برنامه‌ریزی دقیق و مدونی برای مرتفع کردن این موضوع با همکاری دستگاه‌های تخصصی و حوزه امداد و نجات تاکید ویژه دارد.

گفتنی است استاندار تهران در پی این گزارش در پی‌نوشتی ضمن توبیخ مدیران‌کل هواشناسی و بحران استان تهران و اعلام به شهردار تهران برای توبیخ رئیس بحران شهر تهران نسبت به اطلاع به وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد امکان تجهیز سازمان هواشناسی، اطلاع‌رسانی محتوای آن به مردم و جبران خسارت حادثه دیدگان و جانباختگان با هماهنگی شهرداری تهران دستور داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها