کد خبر: ۲۷۱۷۶
زمان انتشار: ۲۱:۱۶     ۲۹ آبان ۱۳۹۰
در اینکه آیا گزارش منتشر شده توسط این سایت خبری صحیح، مقطع و یا تحریف شده باشد، قبل از اعلام نظر دفتر حضرت علامه مصباح یزدی هیچ جای قضاوت نیست، بلکه نکته اصلی این است که چرا برخی از رسانه ها با وجود علم به غیراخلاقی بودن کارشان، اقدام به انتشار چنین گزارشاتی می کنند؟!
با اینکه دفتر حضرت علامه مصباح یزدی بارها تاکید کرده است که اخبار و گزارشات دیدارهای خصوصی معظم له تنها توسط دفتر ایشان منتشر خواهد شد، یکی از سایتهای خبری امروز در اقدامی عجیب و غیر حرفه ای اقدام به انتشار گزارشی از  دیدار حبیب الله عسکر اولادی با حضرت علامه مصباح یزدی و محتوای آن جلسه نمود.

به گزارش بی باک، مسئول دفتر حضرت علامه مصباح یزدی به خبرنگار ما گفت: متن اظهارات مطرح شده در این دیدار به حضرت علامه مصباح یزدی داده شده است تا بعد از تائید ایشان منتشرگردد و در اختیار رسانه ها قرار گیرد امّا متاسفانه یک سایت خبری قبل از تائید دفتر و بدون اجازه به انتشار سخنان مطرح شده در یک جلسه خصوصی پرداخت.

حجت الاسلام جلالی همچنین گفت: جز حزب موتلفه و دفتر حضرت علامه کسی صوت این جلسه را در اختیار نداشته است و باید مشخص شود که چه کسی این کار غیراخلاقی را انجام داده است.

گفتنی است به دلیل تحریف سخنان حضرت علامه مصباح یزدی در موارد متعدد توسط برخی رسانه ها و حساسیت فضای کشور، دفتر حضرت علامه مصباح یزدی مطالب مطرح شده در دیدارهای خصوصی معظم له را تنها با تائید شخص علامه مصباح منتشر می کند و بارها به رسانه ها و اشخاص تاکید کرده است که بدون تائید و اجازه دفتر، گزارشی از دیدارهای خصوصی معظم له منتشر نکنند که متاسفانه برخی افراد و رسانه ها به این اصل اخلاقی پایبند نبوده اند.

لازم بذکر است، حجت الاسلام دکتر جلالی پیرامون صحت و سقم این اظهارات، هیچ اعلام نظری نکرد و اظهار داشت: تنها زمانی که شخص حضرت علامه مصباح متن سخنان مطرح شده در آن جلسه را تائید نمودند، دفتر ایشان آنرا در اختیار  رسانه ها قرار خواهد داد.

به گزارش بی باک، در اینکه آیا گزارش منتشر شده توسط این سایت خبری صحیح، مقطع و یا تحریف شده باشد، قبل از اعلام نظر دفتر حضرت علامه مصباح یزدی، جای هیچ قضاوت نیست، بلکه نکته اصلی این است که چرا برخی از رسانه ها با وجود علم به غیراخلاقی بودن کارشان، اقدام به انتشار چنین گزارشاتی می کنند؟!

 به هر حال یکی از وظایف دفاتر شخصیت ها، در جریان گذاشتن رسانه ها از برخی سخنان قابل انتشار در جلسات خصوصی آن بزرگان می باشد امّا اینکه عده ای به خود اجازه دهند با وجود عدم رضایت آن بزرگان و تصریح و تاکیدات مکرر، اقدام به انتشار اظهارات مطرح شده در دیدارهای خصوصی نمایند ، جای سئوال و تامل دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
يك روزنامه نگار قديمي از كرمانشاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۰
۳
۰
يكي از وظايف خبرنگاران اطلاع رساني به عموم از اتفاقات و گفتار و نوشتار افراد مطرح در جامعه است حال ديدار خصوصي باشد يا عمومي .
افرادي كه وارد عرصه سياست مي شوند مسائل آنها ديگر جنبه خصوصي ندارد . يا عملي را مرتكب شده و حرفي را زده اند و يا خير .
اگر رسانه و خبرنگاري به دروغ مطلبي را به شخصي نسبت داد اين كار غير حرفه اي و غير اخلاقي است .
اما انتشار اخبار صحيح و حادث شده مرتبط با افراد سياسي نه تنها غير حرفه اي نيست بلكه رسالت اصلي خبرنگار است. خواه آن فرد راضي باشد خواه راضي نباشد. اين حق مردم است كه بدانند افراد پيشرو در سياست كه مي خواهند به آنها اقتدا كنند داراي چه تفكر و سليقه و چه عملكردي هستند. خود سانسوري بزرگترين درد جامعه مطبوعاتي و خبررساني ما است و عامل اصلي بي اعتمادي مردم به اخبار داخلي و پناه بردن به رسانه هاي بيگانه است كه اخبار راست و دروغ را با هدف خاصي كنار هم مي چينند تا نتيجه دلخواه را از آن بگيرند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها