کد خبر: ۲۷۱۷۰۶
زمان انتشار: ۲۳:۲۷     ۲۸ آبان ۱۳۹۳
پوشاک متحدالشکل یکی از دغدغه های بانک ها در سال های اخیر است که بعضابرخی بانک ها هزینه های هنگفتی در این زمینه دارند .

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛ هرچند که بانک مرکزی خواستار واگذاری سهام بنگاه های زیر مجموعه بانک ها به صورت دفعتا نیست و واگذاری تدریجی این بنگاه ها را خواستار شده است اما میزان سهام بانک پاسارگاد در سرمایه گذاری برخی شرکت های زیر مجموعه اش نشان می دهد که این بانک ریشه عمیقی در بنگاه داری دارد و واگذاری سهام این بنگاه ها زمان زیادی را خواهد برد .

بر این اساس اطلاعات رسمی نشان می دهد که ۱۰۰ درصد سهام شرکت سامان ساخت آریان ،۹۸درصد شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد،۹۰درصد شرکت خدمات ارزي و صرافی پاسارگاد،۶۷درصد شرکت لیزینگ پاسارگاد،۶۰درصد شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد،۴۹درصد شرکت کارگزاري بانک پاسارگاد،۴۹درصد شرکت فناوري اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان،۴۵درصد شرکت مدبران ساخت آریان،۴۴ درصد شرکت مبناي خاور میانه،۴۰درصد موسسه مطالعات و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی پاسارگاد،۲۰درصد شرکت بیمه پاسارگاد،۲۰درصد شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاور میانه،۱۸درصد شرکت لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات پاسارگاد و۴درصد شرکت بیمه اتکایی ایرانیان به بانک پاسارگاد اختصاص دارد .
این در حالی است که برخلاف دستورالعمل ذی نفع واحد بانک مرکزی برای اشخاص حقوقی ۱۴درصد سهام بانک نیز متعلق به شرکت پارس آریان است .

 اما نگاهی به فعالیت های بانک در شش ماهه ابتدای سال نشان می دهد که سود ناشی از تسعیر ارز در بانک به ۴۴میلیارد و ۷۰۲ میلیون و ۲۱۱ هزار ریال رسیده است .

 همچنین در حالی که با کاهش های مداوم قیمت سهام شرکت ها در بازار سرمایه، کار شرکت ها را برای تحقق پیش بینی ها با مشکل مواجه کرده است این بانک نیز که در نظرداشت مبلغ ۱۰هزار و ۶۹۰میلیارد و ۱۹۹میلیون ریال از سرمایه گذاری و سپرده‌گذاری ها تا پایان امسال سود به دست آورد ،در نیمه نخست سال به شناسایی مبلغ ۳هزار و ۹۷۴ میلیارد و ۴۰۷میلیون ریال اکتفا کرده است.

 این شرکت با سرمایه ۴۲هزار میلیارد ریال در بازار اول بورس فعالیت می کند، قرار است که برای هر سهم خود تا پایان سال مالی جاری مبلغ ۳۲۹ریال سود بسازد و اما در نیمه نخست سال توانست مبلغ ۱۱۵ ریال سود برای هر سهم کنار بگذارد. به گفته کارشناسان مالی این شرکت از پیش بینی ها فاصله دارد.

 بررسی های مالی نشان داد که این شرکت تا پایان شهریور مبلغ ۴هزار و ۸۳۹ میلیارد و ۵۸۶میلیون ریال سود خالص داشته این درحالی است که پیش بینی ها از کسب سودخالصی در حدود ۱۳هزار و ۸۲۶میلیارد و ۹۴ میلیون ریال حکایت داشته است.

 پیش بینی این بانک دستیابی به مبلغ ۲۴هزار و ۸۰۴میلیارد و ۲۶۳میلیون ریال در جمع درآمدها بود و در نیمه نخست سال به کسب ۸هزار و ۶۲۱میلیارد و ۳۱۴میلیون ریال در مجموع درآمدها رضایت داد.

 اما بانک پاسارگاد در شش ماهه ابتدای سال بابت شعبه های استیجاری خود۴۳ میلیارد و ۴۵۱ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۴۷۸ ریال پرداخته است . همچنین هزینه خدمات و نگهداري تجهیزات کامپیوتر و اثاثه بانک در این مدت ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است .هزینه پوشاك پرسنل نیز گویا برای این بانک ۱۹ میلیارد ریال در این مدت آبخورده است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها