کد خبر: ۲۷۱۵۶۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۲۸ آبان ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،این پرسپولیس بیش از اینکه به نان شب محتاج باشد، بازیکن لازم دارد. بازیکنانی برای پر کردن پست‌های خالی مانده که البته به قول منتقدان، قد و قواره‌ فوتبال‌شان هم باید با اندازه پیراهن پرسپولیس بخواند. پرسپولیس بازیکن می‌خواهد و آقای رییس تصمیم گرفته این نیاز را با یاری گرفتن از بازیکنانی که امروز پیراهن راه‌آهن را به تن دارند، برطرف کند. هر چه باشد راه‌آهن هم الان مثل پرسپولیس یک مدیر «سیاسی» دارد و هر دو خانه یکی‌اند.

راه‌آهن سخاوتمندانه داشته‌های خود را ریخته روی دایره و به برادر پرسپولیسی‌اش حق انتخاب هم داده. انتخاب پرسپولیس هم میلاد محمدی است که پیش‌تر نامش را در لیست خرید درخشان دیده بودیم و همچنین، رضا خالقی‌فر که رییس هیات مدیره باشگاه پیراهن پرسپولیس را هم برایش سفارش داده. میلاد محمدی که این روزها را در اردوی تیم امید در قطر می‌گذراند، یک گوش چپ تخصصی است که مدافع بودن را هم تجربه کرده و پرسپولیسی‌ها هم او را برای خط دفاع‌شان می‌خواهند؛ یعنی درست در همان پستی که میثم حسینی بازی می‌کند و در بگومگوهای پیشین، سرمربی درباره‌اش گفته بود که چون مجبوریم بازی‌شان بدهیم، مقابل خودمان هم قد علم کرده‌اند! میلاد محمدی اگر بیاید، حسینی را شاید دیگر در ترکیب پرسپولیس نبینیم.

خالقی‌فر هم دیگر بازیکنی است که پرسپولیس از بین داشته‌های راه‌آهن گلچین کرده. مهاجم 31 ساله‌ای که در فجرسپاسی چهره شد و بعد از آن در سایپا و صنعت‌نفت آبادان بازی کرد و حالا هم با راه‌آهن طرف قرارداد است. اینکه آیا رضا خالقی‌فر انتخاب خود درخشان بوده یا نه به کنار، پرسش مهم‌ترمان این است که این بازیکن با کدام معیار به پرسپولیس فراخوانده شده است؟ مهاجمی که در چهارده بازی گذشته راه‌آهن تنها یک بار و در بازی با سایپا موفق شده گل بزند و در بازی با استقلال هم یک پاس گل داده است. عملکرد او را حتی با پست فعلی‌اش- خالقی‌فر این فصل به‌عنوان هافبک در راه‌آهن بازی کرده- هم که بسنجیم، باز توجیه خوبی نیست چرا که همین بازیکن فصل سیزدهم را با تنها سه گل به پایان رسانده بود آن هم در حالی که در تیم ابراهیم‌زاده همیشه نقش مهاجم را داشت.

حالا پرسپولیس دست گذاشته روی نام رضا خالقی‌فر تا پروسه اشتباه‌هایش در نقل و انتقالات فصل را تکمیل کند. جالب اینکه در ازای خرید خالقی‌فر و میلاد محمدی سه بازیکنش را به راه‌آهن پیشکش کرده؛ مهدی دغاغله، احمد نوراللهی و فرشاد قاسمی را که هر سه انتخاب‌های دایی بودند و حمید درخشان کمترین اعتقادی به آنها ندارد. درباره دغاغله البته تردید‌هایی هست چرا که خودش سفر به اهواز و شاگردی دوباره در تیم اسکوچیچ را ترجیح می‌دهد. اینکه دغاغله حضور چند ماهه در راه‌آهن را می‌پذیرد یا به فولاد می‌رود، آنقدرها هم موضوع مهمی نیست و فعلا فقط با اطمینان می‌توان از حضور خالقی‌فر و محمدی در پرسپولیس خبر داد. پرسپولیسی که کمی پیش مهدی جعفرپور را جذب کرد تا جای خالی ماهینی را برایش پر کند حالا برای خود او هم دنبال جایگزین است! مذاکره‌اش با یوسف وکیا و محمد ایرانپوریان هم به همین خاطر بود. هر چند که این مذاکره‌ها تا امروز بی‌حاصل مانده است.

پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها البته از بازیکنان خارجی هم غافل نیستند و همچنان، گزینه‌های پیشنهادی ایجنت‌ها را بررسی می‌کنند. گزینه‌هایی که هیچ کدامشان حاضر نشدند در پرسپولیس تست فنی بدهند. باشگاه اما ناامید نشده و هر روز بازیکنان تازه‌ای را به ارزیابی می‌گذارد. تازگی‌ هم دو بازیکن برزیلی- یک هافبک و یک مهاجم- را با تماشای فیلم بازی‌های‌شان پسندیده و با آنها وارد مذاکره شده است. همچنین یک مهاجم اروپایی را که به گفته رییس هیات مدیره پرسپولیس، هیچ کدام آزاد نیستند. این بازیکنان را درخشان و همکارانش هم تایید کرده و گویا رضایت داده‌اند که تست فنی را از بین فیلترهای ورودی به پرسپولیس حذف کنند تا شاید زودتر بتوانند تیمشان را برای لیگ قهرمانان ببندند.

تیمی که به گفته سیاسی، قرار نیست غیر از آن سه نفری که برای معاوضه با خالقی‌فر و محمدی انتخاب شده‌اند، بازیکن از دست بدهد: «ما منافع باشگاه را در نظر می‌گیریم اما هیچ بازیکنی را هم به زور نگه نخواهیم داشت.»

این قانون اما انگار قرار نیست نیلسون و سوشا را شامل شود چرا که رییس هیات مدیره باشگاه گفته: «تمام باشگاه‌های بزرگ دنیا دو دروازه‌بان بزرگ در تیمشان دارند و ما هم چون قرار است در 3 جبهه بجنگیم باید دروازه‌بان‌های خود را حفظ کنیم. البته همانطور که گفتم هیچ بازیکنی را هم به زور نگه نخواهیم داشت و هر بازیکنی قصد جدایی داشته باشد، رسما به باشگاه اعلام کند تا با در نظر گرفتن منافع باشگاه درباره‌اش تصمیم‌ بگیریم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها