کد خبر: ۲۷۱۱۸۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۲۷ آبان ۱۳۹۳
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان هواپیمایی به تازگی امکان ورود هواپیما به کشور و تملک آن توسط هر شخص حقیقی و حقوقی داخلی یا خارجی بدون نیاز به داشتن مجوز شرکت هواپیمایی را با رعایت ضوابط مربوط فراهم کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علیرضا جهانگیریان امروز در مراسم هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی ایران اظهار داشت: حمل و نقل هوایی نیاز جامعه در حال توسعه و توسعه‌یافته و موتور محرک اقتصادی است.

وی افزود: ارزش تولید ناخالص داخلی صنعت در سال 2012، 2400 میلیارد دلار بود که 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی است.

وی اظهار داشت: این صنعت 58 میلیون شغل در دنیا ایجاد کرده که 23 میلیون نفر به صورت مستقیم و 35 میلیون نفر به صورت غیرمستقیم در صنعت اشتغال دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 25 هزار فروند هواپیمای تجاری در دنیا داریم و به ازای هر یک فروند هواپیما، 1000 شغل مستقیم وجود دارد.

جهانگیریان بیان کرد: به دلیل ویژگی‌های خاص صنعت، ارزش افزوده در فرصت‌های شغلی سه برابر متوسط شغل‌های دیگر است.

وی گفت: برنامه‌ریزی توسعه فعالیت‌های صنعت هوانوردی از وظایف سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی است، در این راستا کمبود ناوگان مناسب در سال‌های گذشته تاکنون مشکلاتی فراهم کرد، اما اقداماتی برای تسهیل ورود ناوگان به کشور انجام شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اخیراً امکان ورود هواپیما به کشور و تملک آن توسط هر شخص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی بدون نیاز به داشتن مجوز شرکت هواپیمایی با رعایت ضوابط مربوط فراهم شد و در حال حاضر برخی شرکت‌های سرمایه‌گذار درخواست‌های جهت ورود هواپیما به سازمان هواپیمایی ارائه داده‌اند که مراحل قانونی خود را می‌گذراند، البته انجام پرواز توسط این هواپیماها باید از ضوابط سازمان تبعیت کند.

وی یادآور شد: از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم جهت تقویت ناوگان هوایی کشور در بخش بار و مسافر، سرمایه‌های خود را در این حوزه به جریان بیندازند.

وی تحریم‌های غرب و آمریکا علیه ایران را از دیگر مشکلات صنعت هوانوردی اعلام کرد و افزود: ایران اولین امضاءکنندگان پیمان شیکاگو است و تاکنون بر مفاد این عهدنامه پایبند بوده است،برقراری پروازهای ایمن هواپیماهای داخلی و خارجی که از مفاد این عهدنامه است توسط ایران رعایت می‌شود، اما غربی‌ها صنعت هوایی غیرنظامی ما تحریم کرده‌اند و مفاد عهدنامه شیکاگو در این باره نقض شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در دو ماه گذشته، پروازهای جدیدی در آسمان کشور پذیرش شده است و عبور هواپیما از فضای کشور از رقم 450 پرواز در روز به 900 پرواز در روز رسیده است، این در حالی است که کشورهای غربی هم که ما را تحریم کرده‌اند، از فضای کشور استفاده می‌کنند، اما خود در کشورهای خودشان به ما امکانات ارائه نمی‌کنند.

وی یادآور شد: در سال گذشته 25 میلیون مسافر و 100 هزار تن بار از طریق سیستم حمل و نقل هوایی جابجا شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها