کد خبر: ۲۷۰۵۶
زمان انتشار: ۱۶:۱۸     ۲۸ آبان ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598،مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران کشور آغاز فراخوان پذیرش دوره تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام محسن محدث با اشاره به اینکه امسال پذیرش چهارمین دوره تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران انجام می‌گیرد، اظهار داشت: پذیرش دوره تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران به منظور تربیت اساتید مورد نیاز در سطح دو (کارشناسی) در دروس پایه و تخصصی انجام می‌گیرد.

وی پذیرش این دوره را منحصر به طلاب فارغ‌التحصیل دوره عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در مناطقی دانست که با کمبود استاد مواجه هستند یا به مدارس علمیه سطح سه (کارشناسی ارشد) یا رشته مورد نیاز،‌ دسترسی ندارند.

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران کشور رشته‌های مورد نیاز در این دوره را شامل کلام اسلامی، فلسفه اسلامی و مدرسی ادبیات عرب برشمرد و افزود: پذیرش برای رشته کلام اسلامی از طلاب همه استان‌ها به جز استان‌های قم، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، تهران، خوزستان و همدان، پذیرش برای رشته فلسفه اسلامی از همه استان‌ها به جز استان‌های قم و اصفهان و پذیرش برای رشته مدرسی ادبیات عرب از همه استان‌ها به جز استان قم انجام می‌شود.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه این دوره خاطرنشان کرد: طلاب این دوره، به میزان چهار نیمسال از دروس تخصصی به همراه حداقل 15 واحد مهارت‌های مرتبط با تدریس را در «مرکز تربیت مدرس قم» طی می‌کنند و سایر دروس این دسته از طلاب در شهر محل سکونت یا نزدیک‌ترین شهری که دارای مدرسه علمیه سطح سه (کارشناسی ارشد) است، به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام محدث هدف از برگزاری این دوره را تربیت اساتید متبحر و مستعد دانست و گفت: اساتیدی که علاوه بر احراز شرایط اختصاصی،‌ واجد مجوز و سابقه هستند، در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

وی ظرفیت پذیرش نهایی داوطلبان در هر یک از رشته‌های ثبت نامی را 15 نفر ذکر کرد و افزود: دانش‌آموختگان موفق این دوره به عنوان مدرس رسمی حوزه‌های علمیه خواهران معرفی خواهند شد.

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه متقاضیان ثبت نام در این دوره از 30 آبان تا 10 آذرماه می‌توانند به مدارس علمیه خواهران سطح کشور مراجعه کنند، ادامه داد: داوطلبان می‌توانند دفترچه ضوابط ثبت نام در این دوره را از طریق مدارس علمیه خواهران سطح کشور دریافت کنند و از طریق همین مدارس اقدام به ثبت نام کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها