کد خبر: ۲۶۹۹۸۳
زمان انتشار: ۲۳:۱۲     ۲۲ آبان ۱۳۹۳
در ابتدا وزارت رفاه مسئول بود اما سازمان هدفمندی به دلیل اینکه زیر نظر رئیس جمهور است.خیلی از اختیارات دست این سازمان بوده و وزارت تعاون، کار و رفاه به دنبال شناسایی برای هدفمندی یارانه‌های بیمه‌های اجتماعی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس: معاون وزیر کار:از کجا می‌دانید یارانه غیرنیازمندان در حال حذف نیست؟/لزومی به رسانه ای شدن این موضوع نمی بینیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس احمد میدری معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه  اجتماعی با حضور در غرفه فارس به سوال حذف غیر نیازمندان یارانه‌بگیر طبق قانون بودجه سال 93 پاسخ های جالبی داشت.

این مصاحبه به صورت پرسش و پاسخ به شرح زیر است:

فارس: طبق قانون بودجه 93 کل کشور دولت موظف است نیازمندان دریافت یارانه نقدی را شناسایی کنند و مسئولان عنوان می‌کنند وزارت کار متولی شناسایی این موضوع است؟

میدری:من یک سوال از شما دارم آیا در دوره قبل بیشتر می‌توانستید موج خبری ایجاد کنید یا اکنون در دولت یازدهم. میزان خبرسازی و حساسیت اکنون فرق می‌کند زمانی که جامعه سر در لاک خود دارد و حساسیت کمتر است البته این سوال از کل رسانه‌ها بوده اما به نظرم به طور مشخص در دوره اصلاحات امواج خبری بیشتر بود.

فارس: این مباحث خارج از بحث هدفمندی یارانه‌ها بوده و سوال مشخص این است که چرا قانون حذف نیازمندان عملی نمی‌شود، لطفا جوابی شفاف به این موضوع بدهید؟

میدری: در ابتدا وزارت رفاه مسئول بود اما سازمان هدفمندی به دلیل اینکه زیر نظر رئیس جمهور است.خیلی از اختیارات دست این سازمان بوده و وزارت تعاون، کار و رفاه به دنبال شناسایی برای هدفمندی یارانه‌های بیمه‌های اجتماعی است.دولت امسال 1200 میلیارد تومان برای بیمه کارگران ساختمانی داده که البته برخی از این بیمه‌شدگان کارگر نیستند.

فارس: آیا این که مسئولان گفتند مسئولیت شناسایی نیازمندان متقاضی یارانه با وزارت کار است، و این کار در سال جاری انجام می‌شود صحت دارد؟

میدری : شما ناراحت هستید در یک جامعه‌ای که دولت کار می‌کند و حرف‌هایش رسانه‌ای نیست و شلوغ نمی‌شود.

فارس: اتفاقاً ما خوشحال می‌شویم از این که بدون حاشیه برنامه‌های دولت اجرایی شود اما نه ماه از قانون بودجه گذشته و هنوز خبری از حذف غیرنیازمندان نیست؟

میدری: شما مطمئن هستید کسی حذف نشده و کسی را حذف نمی‌کنند؟

فارس: اگر افراد حذف شده‌اند چرا اعلام نمی‌شود؟

میدری: لزومی ندارد این موضوع در جامعه مطرح شود.

فارس: برای مخاطبان و عموم جامعه لطفا این موضوع را روشن بفرمایید که کاری در حال اجرا است یا خیر؟

میدری: من یک سوال اساسی دارم سال گذشته سبد کالا توزیع شد و خیلی جنجالی پیش رفت اما امسال همین سبد کالا اجرا شد و جنجالی نداشت آیا اگر سبک کار به شکل سال گذشته باشد شما دوست دارید یا بدون جنجال.

فارس: قطعاً‌ دوست داریم قانون اجرا شود و بدون حاشیه؛ پس از این اظهارات یعنی قانون حذف غیر نیازمندان در حال اجرا است؟

 دولت وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد. من آمده‌ام نمایشگاه که در مورد کار رسانه‌ای سوال بپرسم و نه این که از بنده سوال شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها