کد خبر: ۲۶۹۶۴۵
زمان انتشار: ۲۳:۲۳     ۲۱ آبان ۱۳۹۳
قیمت طلا پس از افزایش ساعات پایانی معاملات روز گذشته، در معاملات امروز نیز افزایش یافت و به 1164.70 دلار در هر اونس رسید.
به گزارش پاگاه 598 به نقل از فارس ؛ طلا در معاملات امروز چهارشنبه افزایش‌های شبانه خود را حفظ کرد اما برای حفظ این افزایش‌ها به علت تقویت ارزش دلار با چالش روبرو است و خروج سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا هیچ کاهشی را نشان نمی‌دهد.

گلدتراست، بزرگ‌ترن صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان اعلام کرد که ذخایر آن در روز سه‌شنبه 0.12 درصد کاهش یافت و به 724.46 تن رسید.

این صندوق برای ششمین روز متوالی با خروج سرمایه مواجه بوده است و این امر حاکی از است که سرمایه‌گذاران روند کاهشی را برای طلا پیش‌بینی می‌کنند. میزان ذخایر گلدتراست، به علت حجم ذخایر آن، بازخوردی از احساس حاکم بر بازار است.

یک تاجر فلزهای گران‌بها در هنگ‌کنگ در این‌باره گفت، من دلیلی برای افزایش قیمت طلا با توجه به وضعیت خوب دلار و بازار بورس و افق افزایش نرخ بهره نمی‌بینم. طلا اکنون به شدت نسبت به حرکات دلار و ین حساس است و به روندی نزولی خود به زودی باز می گردد.

 هر اونس طلا پس از اینکه روز گذشته با کاهش ارزش دلار 1.2 درصد افزایش یافت، در معاملات امروز نیز با 37 سنت افزایش 1164.70 دلار فروخته شد.

جیمز استیل تحلیلگر بانک اچ‌اس‌بی‌سی در این‌باره گفت، به نظر می‌رسد که طلا در محدوده مبادله 1131 تا 1181 دلار گیر کرده است و احتمالا همچنان ضعیف می‌ماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها