کد خبر: ۲۶۹۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۲۸ آبان ۱۳۹۰
کسانی که در جبهه پایداری دورهم جمع شده‌اند کسانی هستند که در اعتراض به جریان انحرافی و پیروی از ولایت تا جایی پیش رفتند که حتی پست و سمت خودرا از دست دادند.
پایگاه "هم‌اندیشی یاران انقلاب اسلامی" در ادامه گفتگوهای خود با صاحب نظران سیاسی کشور در خصوص تحولات اخیر کشور در خصوص انتخابات مجلس نهم و در رأس آن وحدت اصولگرایان در قالب جبهه متحد اصولگرایان (کمیته 7+8) و همچنین تعامل جبهه پایداری با این کمیته، با دکترمحمد حسین قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا، دکترای مدیریت استراتژیک، کارشناس عالی وزارت امور خارجه، مهندس معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، گفتگویی را ترتیب داده که متن آن در ادامه می آید:

هم‌اندیشی: باتوجه به تاکیدات امام خامنه‌ای بر وحدت اصولگرایان و از طرفی تعیین شاخصه‌های اصولگرایی توسط ایشان که بعضا مورد مطالبه جبهه پایداری نیز بوده و به نظر همین امر موجب عدم الحاق جبهه پایداری به کمیته 7+8 تا حال حاضر شده‌است، نظر جنابعالی را درمورد این مسئله چیست؟

قدیری ابیانه: قطعا هردو جبهه اصولگرا هستند و گرایش ولایی دارند اما تفاوتهایی در دیدگاهها وجود دارد.

اولا کسانی که در جبهه پایداری دورهم جمع شده‌اند کسانی هستند که در اعتراض به جریان انحرافی و پیروی از ولایت تا جایی پیش رفتند که حتی پست و سمت خودرا از دست دادند. و این یک امتیاز مثبت برای این افراد محسوب  می‌شود و این یک امتیازی است که ما باید آن را مورد نظر قرارداد.

ثانیا خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند که حداقل برخی از این خواسته‌ها برحق است. یکی از آنها این است که کسانی که احیانا در انتخابات گذشته به موسوی رأی دادند یا اورا مورد حمایت قراردادند، نباید در رأس کمیته 7+8 قراربگیرند که اگر ثابت بشود که چنین چیزی بوده‌است، یعنی افرادی هستند که در آن زمان از موسوی حمایت کردند یا حتی کمک مالی کرده‌اند، اینها نمی‌توانند در رأس و محور اصولگرایی و هماهمگی اصولگرایی قراربگیرند.

ثانیا، اعتراضی دارند که چرا آقای قالیباف و علی لاریجانی در این کمیته نماینده دارند، چون اصل حضور نماینده مغایر با روال کاری جبهه متحد بوده و دیگر اینکه این دو نفر از ساکتین فتنه 88 بوده‌اند و در اعلام موضع خود تأخیر داشته‌اند.

و امیدوارم که اصولگرایان به یک لیست واحد برسند چرا که تفرقه بین این گروه به سود هیچ یک نیست و تنها کسی که سود می‌برد، دشمنان هستند.

هم‌اندیشی: به نظر شما احتمال اینکه جبهه پایداری به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شوند و به قولی از کمیته متحد عبور کنند را تا چه حدی می‌دانید؟

قدیری ابیانه: جبهه پایداری اگر احساس کنند که اگر مستقل عمل کنند، پیروز می‌شوند، ممکن است که اینگونه عمل کنند. به خصوص که در انتخابات گذشته نامزد اصولگرایان که آقای علی لاریجانی بود، رأی کمی آورد. ولی من امیدوارم که جبهه پایداری به اتحاد و یک لسیت واحد برسند.

اما بنده معتقد هستم که 7+8 نباید منتظر باشد که جبهه پایداری از مواضع خود کوتاه بیاید، بلکه 7+8 هم می‌بایست بعضی از خواسته‌های جبهه پایداری را که منطقی هم هست را بپذیرند . سفارشی عمل نکنند. مثل این‌که ضرورتی ندارد آقای لاریجانی و قالیباف در 7+8 نماینده داشته‌باشند.

به نظر می‌آید در امثال عضویت نماینده آقای علی لاریجانی در 7+8 رودروایستی‌هایی صورت گرفته‌است. هرچند آقای لاریجانی فرد اصول‌گرایی‌است اما موضع وی علیه فتنه‌گران بسیار دیرهنگام بود.

اخیرا آقای جواد لاریجانی برادر آقای علی لاریجانی در یکی از مصاحبه‌هایش مطرح کرد و اظهارداشت که آقای علی لاریجانی از اتفاقات بعداز انتخابات 88 و فتنه 88 برداشت اختلاف بین دونفر(احمدی‌نژاد و موسوی) راداشته‌است.

اگر این حرف را قبول کنیم و صحت داشته‌باشد که آقای علی لاریجانی فتنه 88 که کشورهای غربی و بیگانه پشتیبان آن بودند را تا این حد معمولی جلوه دهد و اختلاف بین دونفر بداند به نظر من ایشان نمره‌ی منفی می‌گیرد. چگونه ممکن است رئیس مجلس کشور قدرت تحلیل و تشخیص تا این حد  ضعیفی داشته‌باشد.

لذا من معتقد هستم برای رسیدن به لیست واحد و رسیدن به وحدت مورد نظر حضرت آقا، حداقل برخی از خواسته‌ها از جمله این دو خواسته‌ی مهم جبهه پایداری که یکی عدم حضور نماینده لاریجانی و قالیباف در رأس کمیته 7+8  و دیگری عدم حضور ساکتین فتنه در رأس جبهه متحد است را عملی کنند.

هم‌اندیشی: همانطور که مستحضرید رهبر معنوی جبهه پایداری حضرت آیت الله مصباح یزدی و رهبر معنوی جبهه متحد حضرت آیت الله مهدوی کنی هستند. و اینکه هردو بزرگوار از استوانه‌های نظام و انقلاب بوده و دغدغه مصالح نظام و مطالبات رهبری را دارند برای ما روشن است. اما شبهه ای که امکان دارد به علت تأخیر الحاق جبهه پایداری به کمیته متحد برای برخی ایجاد شود و آن این مسئله هست که آیا میان این دو بزرگوار نیز اختلافی وجود دارد؟ شما چگونه این ابهام را رفع می‌فرمایید؟

قدیری ابیانه: این که این دو بزرگوار هردو دلسوز نظام، مردم و ولایت هستند، تردیدی در آن نیست. اما اینکه راجع به نامزدها اختلاف دیدگاه داشته‌باشند را باید یک امر طبیعی بدانید. هردو شخصی ممکن است درمورد مسائل اختلاف دیدگاه داشته‌باشند. این اختلاف در مبانی نیست بلکه در مصادیق است. پس نباید این اختلاف در مصادیق را منفی جلوه بدهیم چون امری طبیعی‌است.

هم‌اندیشی:  برخی از ساکتین فتنه مثل آقای لاریجانی و باهنر پس از این که مطرح شد از شروط ورود به جبهه اصولگرایان علی الخصوص جبهه پایداری "نبودن جزو ساکتین فتنه" می‌باشد، اعلام موضع و به نوعی برائت از عاملین فتنه 88 نمودند، آیا این حرکت دیرهنگام را نمی‌توان نکته منفی برای این افراد در نظر گرفت؟

قدیری ابیانه: البته اعلام موضع آقای لاریجانی قبل از این قضایا بود.
ولی لازم‌است این مسئله را بگویم که فرزند من به عنوان یک دانشجو در قم به اعلام موضع با تأخیر آقای لاریجانی اعتراض می‌کند، نه تنها جواب نمی‌گیرد بلکه کتک می‌خورد و به سه ماه و یک روز بازداشت محکوم می‌شود و آقای لاریجانی هیچ حرکتی برای آزادی وی نمی‌کند. آیا این موافق با اصولگرایی‌ است که اجازه  ندهند یک شهروند از حقوق شهروندی خود استفاده کند. در صورتی که ایشان می‌توانست این کار را بکند و سکوت اختیار نکند. من این مسئله را برای ایشان یک نکته منفی می‌دانم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها