کد خبر: ۲۶۹۵۲۰
زمان انتشار: ۱۹:۰۶     ۲۱ آبان ۱۳۹۳
اسون گوران اريکسون، سرمربي سابق تيم ملي انگليس، خوشحال است که اولين مربي اي بود که وين روني را به اردوي سه شيرها دعوت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، رونی که در حال حاضر کاپیتان تیم ملی انگلیس است، چند روز دیگر برای صدمین بار پیراهن تیم ملی کشورش را به تن می کند. اریکسون که بین سال های 2000 تا 2006 هدایت سه شیرها را برعهده داشت معتقد است او بااستعداد ترین بازیکن نسل خود بود.
او به دیلی میل گفت:" من بازیکنان جوان زیادی در اختیار داشتم اما در زمین، رونی پخته ترین شان بود. وقتی می خواستی در مورد تاکتیک صحبت کنی، در مورد اینکه وقتی توپ را در اختیار داریم، کجا در زمین بایستد یا وقتی دفاع می کنیم، کجا قرار بگیرد، او کاملا همه چیز را درک می کرد. به عنوان یک فوتبالیست، او بسیار باهوش بود.
به همین دلیل بود که در دوران حضور من در تیم ملی، او در جلوی زمین، کناره ها، به عنوان مهاجم اول یا دوم و حتی هافبک بازی کرد. او می توانست در همه این پست ها بازی کند زیرا باهوش بود."



رونی در دیدار مقابل پرتغال در جام جهانی 2006، با اخراج شدن از زمین، شرایط حذف انگلیس را فراهم کرد و اریکسون از آن دیدار به عنوان بزرگترین حسرت دوران مربیگری اش نام برد.
" آن بازی بزرگترین حسرت دوران حرفه ای من باقی ماند؛ سخت ترین شکستی که متحمل شدم. من واقعا فکر می کردم که ما در یورو 2004 شانس خوبی برای قهرمانی داریم اما در جام جهانی 2006 باید به فینال می رسیدیم.
تیمی بهتر از خودمان در تورنمنت نمی دیدم و فکر نمی کنم تیمی بهتر از ما وجود داشت. ایتالیا قهرمان جام جهانی شد اما آنها می توانستند در مراحل قبل از فینال حذف شوند. قهرمانی در جام جهانی آسان نیست و ما بعد از سال 2006، شاهد ظهور اسپانیا بودیم. آنها بهتر از هر تیمی بودند. اما در سال 2006 هیچ تیمی در آن سطح نبود. در نهایت این جزئیات بود که تیم قهرمان را مشخص کرد. همان طور که قبلا گفتم، باید یک روان شناس به تیم می آوردم تا به بازیکنان در زدن ضربات پنالتی کمک کند.
واقعا حیف شد؛ با آن همه بازیکنان بزرگ به جایی نرسیدیم؛ بکام، رونی، جرارد، لمپارد، اشلی کول، تری، اوون و فردیناند."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها