به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ؛ محمود امراللهی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاعرسانی به سؤالات خبرنگار اقتصادی پاسخ داد.
وی در مورد محصول جدید بیمه زندگی این شرکت با نام بیمه «مان» گفت: این محصول رونمایی شده و فروش آن به تدریج در سراسر کشور آغاز میشود.
وی دلیل عدم فروش این بیمهنامه در سراسر کشور را رفع نقایص احتمالی عنوان کرد و افزود: تا پایان سال فروش این بیمهنامه در سراسر کشور انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بیمه ایران با اشاره به ضرورت خرید بیمهنامه عمر چه در شرایط تورمی و چه در شرایط کاهش تورم افزود: ما باید در همه شرایط تحت پوشش بیمه باشیم، تا در صورت بیماری، از کار افتادگی و همچنین برای تأمین آینده با مشکل مواجه نشویم.
وی افزود: بهانه کردن شرایط اقتصادی برای نخریدن بیمه عمر جایز نیست و ما باید بیش از جنبههای سرمایهگذاری به پوششهای بیمهای بیمههای عمر توجه کنیم.
امراللهی با اشاره به الکترونیکی شدن پرداخت تمامی خسارتهای بیمهای در این شرکت گفت: از این به بعد دیگر برای پرداخت خسارت چک یا پول به بیمهگذاران نمیدهیم بلکه به محض رخ دادن حادثه پس از کارشناسی، پرداخت خسارت به شماره حساب خسارت دیده انجام میشود.
امراللهی در پاسخ به سؤالی درباره دلیل برگزار نشدن مجمع عمومی سالیانه این شرکت، بدون اشاره به دلایل آن گفت: جلسه مجمع هفته آینده برگزار میشود.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به زیان ده بودن حسابهای شرکت در سال گذشته گفت: این مسئله به دلیل زیان انباشته سالهای گذشته ایجاد شده و البته این مشکل هم اکنون رفع شده و امسال به سوددهی خواهیم رسید.
امرالهی گفت: یکی از برنامههای امسال ما افزایش سرمایه شرکت است که طی آن سرمایه بیمه ایران از 3800 میلیارد ریال به 40 هزار میلیارد ریال افزایش مییابد که قطعا به توانگری مالی شرکت کمک میکند.
وی در پاسخ به سؤالی درباره مهمترین ضعف قانون بیمه شخص ثالث گفت: عدم نظارت مهمترین مشکل این قانون است، برای مثال چه کسی بر عوارض قانونی بیمه شخص ثالث که به وزارت بهداشت و نیروی انتظامی اختصاص داده میشود، نظارت میکند.
امراللهی اضافه کرد: اگر نظارت قوی بر این قانون صورت میگرفت، قطعا میتوانست مؤثرتر باشد.
عضو شورای عالی بیمه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به مشکل شرکت بیمه توسعه گفت: تصمیم شورا در این خصوص اخذ و به وزیر اقتصاد هم گزارش آن ارائه شده است و تصمیم نهایی اعلام میشود.