کد خبر: ۲۶۸۶۴
زمان انتشار: ۲۰:۵۷     ۲۶ آبان ۱۳۹۰
شرح هوسرانی‌های سیلویو برلوسكنی، نخست‌وزیر مستعفی ایتالیا كه افشای روابط پنهانی‌اش با زنان و دختران جوان سر به «رسوایی» ‌هایی زده، امروز نقل محافل مختلف در ایتالیا ...
شرح هوسرانی‌های سیلویو برلوسكنی، نخست‌وزیر مستعفی ایتالیا كه افشای روابط پنهانی‌اش با زنان و دختران جوان سر به «رسوایی» ‌هایی زده، امروز نقل محافل مختلف در ایتالیا شده است.

این روزها نشریات مختلف ایتالیا با چاپ عكس‌هایی از صحنه‌های معاشقه برلوسكنی و تصویرهایی از چهره معشوقه‌هایش، ماجراهایی از روابط پنهانی‌اش را با زنان و دختران افشا می‌كنند كه با استقبال عمومی مردم ایتالیا و دیگر كشورهای جهان روبه‌رو شده است. 

حمله یك معترض به برلوسكنی
در حدود 2 سال پیش سیلویو برلوسكنی در جمع مردم حاضر شد و او كه با برخی از آنها دست می‌داد خبر نداشت مردی كه از او و سیاست‌هایش بیزار است در میان جمعیت با مجسمه كلیسای میلان در انتظارش كمین كرده. وقتی
نخست وزیر بخت برگشته ایتالیا به او رسید ناگهان این شیءمرمری به صورتش فرود آمد و بینی و دو دندان جلویش را دچار شكستگی كرد. نیروهای امنیتی بلافاصله این مرد 42 ساله را دستگیر كردند و پس از بازجویی گفته شد كه این مرد مشكل روانی دارد و نه خودش را می‌شناسد و نه نخست وزیر را، اما این موضوع از سوی بسیاری از مردم و رسانه‌های بین‌المللی حمایت شد. البته این تنها سوء قصد به جان برلوسكنی نبود، در همان ماه جوان 26 ساله‌ای نیز توسط پلیس در این رابطه دستگیر شد. این مرد كه قصد ورود به اتاق برلوسكنی در بیمارستان را داشت در اتومبیل خود چند چوب هاكی و دو قبضه چاقو قرار داده بود.




سیلویو برلوسكنی، نخست وزیر پر حاشیه ایتالیا و میلیاردر معروف این كشور، در پی بحران مالی حاكم بر اروپا پس از 10 سال فعالیت در این پست، ناگزیر به استعفا شد و بدهی‌های كلانی از خود برای كشورش برجای گذاشت.
برلوسكنی، این سیاستمدار 75 ساله با ثروتی كلان سه دوره نخست‌ وزیری كشورش را به‌عهده داشت كه طی این مدت علاوه بر فعالیت‌های سیاسی و سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در شركت «مدیاست» (یكی از 10 شركت بزرگ تبلیغاتی ایتالیا)، مالكیت باشگاه ورزشی «میلان» را نیز در اختیار داشت و از این راه‌ها توانست اندوخته مالی سرشاری برای خود دست و پا كند و خود را در میان ثروتمندان و میلیاردرهای عمده و سرشناس ایتالیا جای دهد. ورود برلوسكنی به دنیای رسانه در سال 1937 میلادی و از طریق شبكه «تله میلانو» انجام گرفت. او در سال 1978 اولین گام بلندش را در این راه برداشت و شبكه رسانه‌ای مدیاست را تأسیس كرد و در 5 سال حضور در این گروه 260 میلیون یورو به دست آورد. «مینی‌وست» یكی از شبكه‌های رسانه‌ای متعلق به اوست كه علاوه بر اینكه سه كانال اصلی ایتالیا را در اختیار دارد، مهمترین روزنامه این كشور را نیز به چاپ می‌رساند. در سال 1980 میلادی برلوسكنی نخستین شبكه خصوصی ملی تلویزیونی را به نام «كانال پنج» تأسیس كرد كه چندی بعد توانست شبكه ماهواره‌ای «رته 4» و «ایتالیا 1» را نیز در تملك خود درآورد.

آغاز فعالیت سیاسی
29 ژانویه 1994 برلوسكنی رسماً برای ورود به مجامع سیاسی اعلام آمادگی كرد. در آن زمان این تصمیم او با ابهامات زیادی همراه بود. هواداران او معتقد بودند حضور برلوسكنی در كابینه نخست‌​وزیری روح تازه‌ای را به سیاست ایتالیا می‌دمد و آن را از این رو به ‌آن رو خواهد كرد. دو ماه پیش از انتخابات 1994 برلوسكنی دو گروه جداگانه از متحدانش را در دو منطقه مختلف ایتالیا تشكیل داد و در نهایت با تبلیغات آنها در انتخابات رأی آورد. پیشرفت برلوسكنی نیز بسیار سریع، اما پر جنجال و حاشیه بود. او در فواصل سال‌های مختلف در چهار دوره رأس كابینه ایتالیا را در اختیار خود داشت. برلوسكنی نخستین رهبر راستگرای ایتالیا در 34 سال اخیر محسوب می‌شود.
انتخابات سال 2001 برای برلوسكنی موفقیت بیشتری به همراه داشت. او در برنامه تبلیغاتی‌اش با تجدید پیمان با مردم ایتالیا، گام مثبتی در جهت جذب آرا برداشت. فعالیت او در این دوره موفقیت‌هایش را در انتخابات بعدی كمرنگ كرد و برلوسكنی تا سال 2008 نتوانست بار دیگر كرسی نخست وزیری را تصدی كند، اما در نهایت با ثبت ركوردهای خوبی در هر دو جناح پارلمان ایتالیا و البته در كنار نارضایتی مردم بار دیگر نخست‌ وزیر ایتالیا شد.

روابط بین‌الملل
دولت برلوسكنی از متحدان سرسخت سیاست‌های بوش و نظام امریكا بود و از حامیان بوش در حمله به عراق در سال 2003 محسوب می‌شود. او گرچه شعار آزادی فردی و بسیاری شعارهای اینچنینی را در دستور كار خود برای جلب نظر مردم قرار داده بود، اما در زمان جنگ، ‌آزادی فردی مردم عراق را نادیده گرفت و ضمن همپیمان شدن با بوش پسر، نیروهایی را نیز برای كمك به امریكا به منطقه جنگ‌زده عراق فرستاد. نارضایتی‌ها و دخالت‌های اعضای كابینه او در این سال‌ها عامل سقوط دولتش و عدم موفقیت او تا سال 2008 شد.
جنجال و حاشیه
سیلویو برلوسكنی یكی از بانفوذترین مهره‌های رسانه‌ای ایتالیا به دلیل تخلفات و رفتارهای غیراخلاقی و روابط پنهان و آشكار با زنان از منفورترین سیاستمداران ایتالیا به حساب می‌آید. دوران نخست وزیری او با اخباری از روابط بی‌پرده او با زنان، مهمانی‌های جنجالی و قضاوت‌های سطحی و تصمیمات غیراصولی در سایه سیاست‌های غیرمنطقی بین‌المللی او تقریباً سیاه و پرجنجال است.
یكی از قوی‌ترین منتقدان برلوسكنی، هفته‌نامه اكونومیست انگلیس بود كه در شماره‌های مختلف خود به سیاست‌های برلوسكنی در هدایت ایتالیا، دخالت در جنگ عراق و ... ایراد می‌گرفت. این هفته‌نامه در مقاله‌ای عنوان كرده بود برلوسكنی 90 درصد از سهام شركت‌های تلویزیونی ایتالیا را در اختیار دارد. این خبر كه جنجال زیادی را آفرید با شكایت برلوسكنی مواجه شد و سردبیر این هفته‌نامه را به دادگاه رم كشاند. او در جریان پرونده تخطی مالیاتی نیز در اسپانیا محاكمه شد، اما به دلیل عضویت در كابینه ایتالیا تا سال 2005 در برابر هرگونه اتهامی مصونیت پیدا كرد.
برلوسكنی از سال 1973 در جریان پرونده‌های مختلف به رابطه با گروه‌های مافیایی متهم بود، اما هر بار به نحوی از این اتهامات فرار می‌كرد. مهمترین و شاخص‌ترین پرونده او در این باره به اكتبر 2009 برمی‌گشت كه اسنادی از معاملات برلوسكنی با مافیا در سال 2008 را نشان می‌داد البته این بار نیز با زیركی و هوشیاری وكلای او همه چیز به نفع برلوسكنی به پایان رسید و در بیانیه‌ای او از تمام اتهامات مبرا شد.
خشم مسلمانان
بعد از حادثه 11 سپتامبر 2011 (فرو ریختن برج‌های دو قلو) برلوسكنی در بیانیه‌ای گفت: «ما باید به دنبال تمدن و انسانیت باشیم و سیستمی را روی كار بیاوریم كه ضمن احترام به حقوق انسان‌ها و احترام به ادیان و سیاست‌ها به مقابله با كشورهای اسلامی برخیزد!»
این بیانیه نه تنها در كشورهای مسلمان و عرب بلكه در اروپا نیز بازتاب گسترده‌ای داشت و خشم جهانی را برانگیخت و معترضان زیادی را مقابل او قرار داد. همین موضوع سبب شد تا او بار دیگر در رسانه‌ها حاضر شود و به توجیه جملاتش بپردازد: «ما از سیاست‌های قاطعانه حاكم در كشورهای عربی آگاه هستیم و از اینكه با بیان جملاتی به دوستان مسلمان و اعراب توهین كرده‌ام پوزش می‌طلبم چراكه قطعاً از صحبت‌های من سوء برداشت شده است!»

تلاش برای بهبود روابط با واتیكان
زمانی كه دادگاه ایتالیا رسماً مرگ الونا انگارلو را پس از 17 سال اغما تأیید كرد و پزشكان قصد داشتند دستگاه‌های حیاتی را از او قطع كنند، برلوسكنی كه قصد داشت با نشان دادن رفتاری انسان دوستانه توجه واتیكان را معطوف خود كند طی حكمی به این واقعه واكنش نشان داد و گفت: «اهمال مسئولان بیمارستان درباره این بیمار زیاد بوده چرا كه نه توانستند او را نجات دهند و نه بچه‌اش را و به نظر من آنها قتل كرده‌اند و به راحتی نباید از كنار این موضوع گذشت.»

فضاحت‌های اخلاقی
سه سال پیش اولین پرونده رسوایی‌های اخلاقی برلوسكنی از طریق مجله «لوپرسو» رسانه‌ای شد. در مقاله این مجله مكالمات برلوسكنی و یكی از رهبران جناح چپ چاپ شده بود كه در پایان آن نخست وزیر از رفیقش خواسته بود تا برای معشوقه‌اش كه زن جوانی بود در شبكه «رای» كاری دست و پا كند. بعد از افشای این موضوع برلوسكنی از سوی سیاستمداران و روزنامه‌نگاران مورد انتقاد قرار گرفت و به بی‌بند و باری متهم شد و از او درباره این موضوع توضیح خواستند و او نیز در كمال وقاحت به توجیه موضوع پرداخت.
داستان ازدواج و جدایی
سیلویو برلوسكنی در سال 1965 با «كلارا الویرا دالا اوگلیو» ازدواج كرد و صاحب دو فرزند شد. البته این ازدواج با آغاز رابطه عاشقانه او با «ورونیكا لاریو» بازیگر سینما در سال 1985 به طلاق انجامید و برلوسكنی 5 سال بعد رسماً با «لاریو» ازدواج كرد و حاصل این ازدواج نیز سه فرزند دیگر بود. در این سال‌ها برلوسكنی یكی از بزرگترین سهامداران سیاسی بود و ازدواج او با این بازیگر سینما به عنوان رویدادی اجتماعی به ثبت رسید.
البته برلوسكنی به این ازدواج هم پایبند نماند و در طول دوران فعالیت رسانه‌ای و سیاسی‌اش بارها با برگزاری جشن‌های مختلف كه اكثراً با حضور زنان و دختران جوان انجام می‌شد دشمنان خود را در ایتالیا روز به روز بیشتر می‌كرد و از سوی دیگر روزنامه‌های ایتالیا از روابط پنهانی او با زنان و دختران جوان خبر می‌دادند.
رسوایی‌های تازه در تمام این سال‌ها «ورونیكا لاریو» سكوت اختیار كرد اما بالاخره در سال 2009 صبر او لبریز شد و در نامه‌ای سرگشاده خشم خود را از برلوسكنی ابراز كرد و به افشاگری درباره عشقبازی‌های خیانت‌آمیز او پرداخت. لاریو در این نامه از ارتباط نخست‌وزیر با دختر جوان و جذابی خبر داده بود كه به رغم نداشتن هیچگونه تجربه سیاسی در میهمانی انتخابات پارلمان 2009 برلوسكنی را همراهی می‌كرد. با افشای این موضوع برلوسكنی با پوزش از مردم، ‌این سخنان همسرش را از روی دشمنی عنوان كرد. در سوم مه همان سال ورونیكا درخواست طلاق داد و عدم حضور همسرش در تولد دختری 18 ساله در ناپل را علت این كار بیان كرد.
چندی بعد دختر 18 ساله مورد بحث به نام نئومی لتیشیا در مصاحبه‌ای با رسانه‌های ایتالیا گفت: «من برلوسكنی را «پاپی» (به معنی بابا) صدا می‌كردم. چون در گذشته اوقاتی را در خلوت با هم گذرانده بودیم و برلوسكنی هم از نظر زندگی و كار مرا تحت پوشش خود قرار داده بود.»
در روزهای بعد از آن برلوسكنی هم همین حرف‌ها را تكرار كرد، اما مقاله 14 مه مجله «لارپابلیكا» با یافتن سخنان متناقض در مصاحبه‌های برلوسكنی و آن دختر جوان بار دیگر بر اتهام برلوسكنی صحه گذاشت. اتهامات وارده در این مقاله با اظهارات لوجیو فلامینیو، نامزد سابق این دختر رنگ واقعیت به خود گرفت. این پسر جوان فاش كرد: «برلوسكنی بعد از دیدن عكس نامزدم در آلبوم مدعی بود كه تحت تأثیر چهره معصوم و بی‌گناه او قرار گرفته.» برلوسكنی بعدها از طریق یك خبرنگار با نامزد زیبای من ارتباط برقرار كرد و آنها یك هفته را دور از خانواده در ویلای اختصاصی برلوسكنی گذراندند...
در 17 ژوئن 2009، پاتریشیادی آدریو، بازیگر بازنشسته سینما مدعی شد تا به حال 2 بار از طریق یكی از دوستان دو جانبه‌اش با برلوسكنی در ازای دریافت 2000 یورو شبی را با برلوسكنی گذرانده‌ است. مقامات قضایی شهر باری در حال بررسی این موضوع هستند چون به نظر می‌رسد واسطه این كار نیز كه یك بازیگر سینماست هدف هوسرانی آقای نخست وزیر قرار گرفته و شبی را با برلوسكنی به عیش و عشرت و ... گذرانده است.
زنان جوانی كه در میهمانی‌های برلوسكنی حضور داشته‌اند عكس‌ها و فیلم‌هایی را در اختیار رسانه‌ها گذاشته‌اند كه با افشای آنها دیگر هیچ جای انكاری برای برلوسكنی درباره هوسرانی‌هایش باقی نمی‌گذارد.
برلوسكنی كه در سن 75 سالگی با انجام چندین عمل جراحی زیبایی در روی پوست صورتش سعی در پنهان كردن سن خود دارد و معتقد است جذابیتش زنان را به میهمانی‌هایش می‌كشاند، در 22 سپتامبر 2009، برای اینكه از كانون توجهات خارج شود از معاونانش خواست تا به شایعات درباره زندگی شخصی او پاسخی ندهند و تنها درباره مسائل مربوط به سیاست‌های داخلی و خارجی ایتالیا جوابگو باشند.
با این حال آمار فضاحت‌های برلوسكنی آنقدر بالا بود كه این سیاست هم جواب نداد و سال گذشته رابطه او با دختر نوجوان مراكشی سوژه داغ محافل سیاسی و اجتماعی شد. این دختر كه قربانی هوسرانی برلوسكنی شده بود، می‌گفت كه در ازای 10 هزار دلار پول تن به این كار داده. او در جریان یك میهمانی در ویلای اختصاصی برلوسكنی با نخست وزیر بد نام و هوسران ایتالیا آشنا شده و با او ارتباط برقرار كرده است.
به گزارش ایران، تحقیقات درباره قربانیان دیگر سیلویو برلوسكنی همچنان ادامه دارد، ولی ظاهراً پلیس هر چه بیشتر پیش می‌رود اسرار دیگری از زندگی كثیف نخست‌وزیر سابق ایتالیا فاش می‌شود و این اسناد هم تمامی ندارد. در حال حاضر آخرین اتهام او به پرداخت 8/1 میلیون دلار بابت گذراندن اوقاتی با میشل بونف، بازیگر زن بلغار مربوط می‌شود. افشای این موضوع موجی از خشم و نفرت را در میان مردم ایتالیا به راه انداخته چرا كه آنها معتقدند در این بحران اقتصادی صرف چنین مبالغی برای این مقاصد واقعاً فاجعه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها