کد خبر: ۲۶۸۶۳
زمان انتشار: ۲۰:۵۷     ۲۶ آبان ۱۳۹۰
پلیس فتا پس از بررسی ویروس‌های مذکور و ایمیل‌های مورد نظر، هویت متهم را شناسایی و به مقامات قضایی تحویل دادند.
به گزارش خبرنگار برنا، سرهنگ کاظمی سرپرست معاونت مبارزه با جرایم پلیس فتا در این باره اظهار داشت: پیرو پرونده دادخواهی شرکت گسترش فناوران اطلاعات یگانه، علیه فرد یا افرادی ناشناس که اقدام به تخریب سامانه نرم افزار طراحی شده، در این شرکت شده و مشکلاتی را برای مشتریان این شرکت ایجاد کرده‌اند.
 
سرپرست معاونت مبارزه با جرایم پلیس فتا ادامه داد: این در حالی است که با بررسی‌های فنی و تخصصی مشخص شد که متهم با ارسال ویروسی با هدف ایجاد اختلال در سیستم‌های شرکت، موفق به دریافت فایل مربوط به اطلاعات مشتریان شده و با ساخت ویروس جدید موجب بروز مشکلاتی در سیستم‌های مشتریان شده است.
 
سرهنگ کاظمی افزود: اما با بررسی ویروس‌های مذکور و ایمیل‌های مورد نظر هویت متهم که از کارمندان سابق شرکت بوده و نهایتا پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.
 
معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد:  یکی از مشکلات مهم در این زمینه دقت نکردن بخش it ادارات به کارمندان اخراجی یا تسویه شده است، چرا که هنوز یک سری از کدهای دسترسی اشخاص به سیستم‌ها تغییر نکرده و شخص به راحتی می‌تواند وارد سرورهای داخل شود.

لازم به ذکر است؛ این نوع نفوذ‌ها تا شخص دسترسی به سرورها یا کامپیوتر داخلی نداشته باشد، امکان پذیر نیست. در صورتی که شخص نفوذگر با ارسال ایمیل سعی در نفوذ داشت باشد، اگر اداره مجهز به فایروال و آنتی ویروس باشد، می‌توان جلوی ایمیل های مخرب را بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها