کد خبر: ۲۶۸۶۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۷     ۲۶ آبان ۱۳۹۰
رهبر انقلاب کوبا در مقاله‌ای به بررسی تهدیدات اخیر آمریکا و اسرائیل علیه ایران پرداخت و اظهار داشت حمله احتمالی به ایران عواقب فاجعه‌آمیزی به همراه خواهد داشت.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاري  فارس از منطقه آمریکای لاتین، "فیدل کاسترو"، رهبر انقلاب کوبا، در جدیدترین مقاله خود به بررسی موضوع احتمال حمله نظامی اسرائیل و آمریکا به ایران پرداخت. 

در بخشی از این مقاله آمده است: بسیاری از شهروندان اسرائیل موافق سیاست تخریبی که منجر به وقوع فاجعه در کشورشان شود، نیستند.

کاسترو در این مقاله نوشت: در جهان امروز به استثناء گروه کوچکی، اکثر متفکرین و دانشمندان  به این موضوع واقف هستند که انفجار 100 بمب اتمی برای نابودی کره زمین کافی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هشت کشور دارای سلاح اتمی هستند، پنج کشور از این هشت کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند که عبارتند از آمریکا، فرانسه، روسیه، انگلستان و چین. هند و پاکستان نیز در سال‌های 1974 و 1998 به سلاح اتمی دسترسی پیدا کردند. 

رهبر انقلاب کوبا اظهار داشت: هفت کشور مذکور به عنوان دارنده سلاح هسته‌ای شناخته شده‌اند. در حالی که اسرائیل هرگز به عنوان دارنده سلاح اتمی شناخته نشده است، ولی دارای 200 تا 500 بمب اتمی است. 

فیدل کاسترو تاکید کرد: اسرائیل به علت داشتن سلاح اتمی توانسته است به عنوان ابزار امپریالیسم و استعمار در منطقه عمل کند. اسرائیل در حالی که به سرعت مشغول توسعه سلاح‌های اتمی خود بوده است، در سال 1981 به مرکز اتمی عراق حمله کرد و در سال 2007 نیز به مرکز اتمی سوریه حمله کرد. 

وی افزود: این حملات مورد توجه افکار عمومی جهان قرار نگرفت. سازمان ملل متحد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این موضوع آگاه بودند که چه اتفاقی افتاده است و این اقدامات مورد حمایت آمریکا و ناتو قرار داشته است. 

رهبر انقلاب کوبا تصریح کرد: اما اسرائیل اکنون به اشتباه تصور می‌کند که حمله به ایران نیز مانند حمله به عراق و سوریه است. ایران دارای ظرفیت جنگی، وسعت و جمعیت زیاد است و در صورت حمله به ایران وقوع جنگ خونین اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. 

کاسترو در مقاله جدید خود می‌نویسد: باور این واقعیت دشوار است که پس از اعلام ناتو در خصوص پایان جنگ در لیبی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمانی که در چهارچوب سازمان ملل متحد ایجاد شده است و باید در خدمت برقراری صلح در همه دنیا باشد، گزارشی سیاسی و حزبی منتشر می‌کند که طی آن دنیا را برای جنگی بزرگ با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در مقابل ایران آماده می‌کند، جنگی که امپریالیسم آمریکایی به همراه انگلیس و اسرائیل مدت‌ها از آن صحبت می‌کردند.

وی اظهار داشت: آیا کسی حدس می‌زند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان ابزار ایالات متحده هر اقدامی را متقبل شود تا دنیا را در خصوص خطر بزرگی که بشریت را تهدید خواهد کرد، آگاه سازد، آن هم زمانی که اسرائیل، متحد بی قید و شرط آمریکا و ناتو و کشوری که در قلب بزرگ‌ترین منابع نفت و گاز واقع شده، به خطرناک‌ترین و تهاجمی‌ترین قدرت هسته‌ای تبدیل شده است.

به عقیده وی، هیچ کشوری حق داشتن سلاح هسته‌ای را نباید داشته باشد و انرژی اتمی باید در خدمت انسان‌ها باشد.  

کاسترو همچنین در مقاله خود نوشت: طبق آخرین اخبار خبرگزاری‌های مهم جهان، روسیه، چین و آلمان مخالف حمله نظامی علیه ایران هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها