کد خبر: ۲۶۸۵۷
زمان انتشار: ۲۰:۲۸     ۲۶ آبان ۱۳۹۰
دبیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به تصمیمات خصمانه‌ اتحادیه عرب علیه سوریه که با توصیه و هماهنگی غرب اتخاذ کرد، اعلام کرد، این اتحادیه اعتبار خود را نزد مردم از دست داده است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاري فارس، «محمد البرادعی» نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر که به تونس سفر کرده است، در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های این کشور، تاکید کرد که اتحادیه عرب اعتبار خود را از دست داده است.

اتحادیه عرب شنبه گذشته در پی فشارهای آمریکا در اقدامی عجولانه عضویت سوریه را تعلیق کرد و از کشورهای عربی خواست سفرای خود را از دمشق فرابخوانند. اقدامی که کشورهای الجزایر، عراق و لبنان آن را رد کردند.

البرادعی در گفت‌وگو با روزنامه الشروق تونس گفت: اتحادیه عرب اعتبار خود را مقابل مردم عرب از دست داد و اگر اعتبار خود را بازیابی نکند، راه را مقابل دخالت خارجی باز کرده است.

رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: دوست داشتم و هنوز هم دارم که به سوریه فرصت کافی داده می‌شد، همینطور همه کشورهای عربی ولی از راه مسالمت آمیز.

البرادعی با اشاره به دخالت بیگانگان در لیبی افزود: دوست ندارم آنچه در لیبی رخ داد در سوریه هم ببینم. اتحادیه عرب گویی به خطرات مداخله بیگانه در امور این کشور مهم [سوریه] نیندیشیده است.

تاکنون کشورها و شخصیت‌های مختلفی درباره دخالت در امور داخلی سوریه و نحوه عملکرد اتحادیه عرب در قبال دمشق که حتی مواضع بسیار ملایم‌تر از این هم درباره لیبی یا یمن اتخاذ نشده بود، هشدار داده‌اند.

دمشق هفته گذشته درباره توطئه برخی کشورهای عربی علیه خود هشدار داد و اعلام کرد که به موقع با مزدوران تسویه حساب خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها