کد خبر: ۲۶۸۴۳
زمان انتشار: ۱۷:۵۳     ۲۶ آبان ۱۳۹۰
اتحادیه عرب در نشست خود به اصرار برخی کشورها از جمله مصر، سه روز به سوریه مهلت داد تا با مفاد پروتوکل این اتحادیه عمل کند اما این در حالی است که الجزایر اعلام کرد که سوریه پیش از این با مفاد آن موافقت کرده است و این فشارها بر سوریه معنایی ندارد.

به گزارش598 به نقل از خبر گزاري فارس، در حالی که سوریه پیش از این با برخی درخواست‌های اتحادیه عرب از جمله اعزام ناظران به این کشور موافقت کرده بود، اتحادیه عرب سه روز مهلت داد تا دمشق پروتوکل این اتحادیه را قبول کند.

به گزارش الجزیره، اتحادیه عرب خواستار توقف اقدامات خشونت‌بار در سوریه شد و اعلام کرد که در صورت رد این خواسته‌ها، تعلیق موقت عضویت سوریه به تعلیق رسمی و دائم تبدیل می‌شود.

در نشست دیروز اتحادیه عرب که در رباط پایتخت مغرب برگزار شد و آمریکا پیش از برگزاری آن از این اتحادیه موکدا خواسته بود که لحن آنان علیه سوریه شدید باشد،‌ تصمیم گرفته شد تا تعدادی ناظر به سوریه اعزام شود.

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب و حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه قطر پس از این نشست اعلام کردند که نظام سوریه سه روز برای موافقت با این امور فرصت دارد وگرنه عضویت آن رسمی خواهد شد.

اتحادیه عرب شنبه گذشته در اقدامی غیرمنتظره و در حالی که سوریه از طرح کمیته عربی این اتحادیه برای حل بحران سوریه استقبال کرده بود، عضویت سوریه را به تعلیق در آورد در حالی که لبنان و الجزایر و عراق به این اقدام بشدت انتقاد داشتند و آن را مسدود کردن راه برای مذاکرات بیشتر با دولت سوریه و باز کردن راه برای مداخلات خارجی در سوریه دانستند.

در همین خصوص محمد البرادعی روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه تونسی الشروق اعلام کرد که اتحادیه عرب به دلیل نوع رویکردی که در قبال سوریه در پیش گرفته است، اعتبار خود را از دست داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها