کد خبر: ۲۶۸۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۲۶ آبان ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه ومراجع پایگاه 598،کتابخانه ویژه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیها السلام با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستانه مقدسه قم افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه علیها السلام؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی مسوول کتابخانه آستانه مقدسه قم صبح امروز در مراسم افتتاح کتابخانه ویژه حرم مطهر با اشاره به این که اجرای این طرح پس از تصویب در شورای عالی فرهنگی آستانه مقدسه به کتابخانه آستانه مقدسه واگذار شد اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، معرفت افزایی زائران کریمه اهل بیت علیها السلام و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
وی افزود:با توجه به تنوع بالای کتب، کمیته‌ای ازکتابشناسان و اساتید حوزه تشکیل شده است که کتب پس از بررسی و تأیید آن ها در کتابخانه ویژه حرم مطهر ارائه می شود.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به این که  در تمامی کتب مصوب ارائه شده مُهر «کتابخانه ویژه حرم» دیده می‌شود خاطر نشان کرد: کتب عرضه شده در قفسه‌ها، توسط لیبل مخصوص، شناخته می‌شوند و محدودیتی در استفاده از کتاب ها وجود ندارد.
وی بیان داشت: تمامی کتب عرضه شده در این طرح، با هماهنگی انتشارات آستانه مقدسه، در نمایشگاه دائمی کتاب صحن حضرت صاحب الزمان(عج)عرضه می شوند وهمچنین زائران می‌توانند کتب را از طریق ناشران، تهیه نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان این که  در حال حاضر تعداد بیست قفسه کتاب برای استفاده زائرین در نظر گرفته شده است ابراز داشت: قفسه‌های کتاب به طور مساوی در بخش خواهران و برادران قرار گرفته و در آینده نیز افزایش خواهد یافت.
 وی اظهار داشت: کتابخانه ویژه حرم به شکل شبانه‌روزی فعالیت خواهد نمود و در اداره این طرح از خدام افتخاری استفاده می‌شود.
مسوول کتابخانه آستانه مقدسه قم تاکید کرد: خدام افتخاری مسوول در این کتابخانه، راهنمایی زوار را بر عهده داشته و از ورود کتب غیر مصوب به قفسه‌ها جلوگیری می‌نمایند.
ارائه بیش ازسیصد کتاب نرم افزاری به صورت بلوتوث
وی گفت: علاوه بر ارائه کتب در قفسه‌ها، بیش از سیصد کتاب‌ مصوب الکترونیکی با موضوعات مختلف اسلامی نیز با عنوان «امواج معرفت» به مراجعه کنندگان بلوتوث می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی یادآور شد: کتاب های موجود در کتابخانه ویژه حرم مطهر به صورت قفسه باز در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد وامیدواریم زائران و مراجعان کتب را پس از مطالعه به قفسه کتاب برگردانند و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.
وی در پایان افزود: اجرای این طرح با همکاری مدیریت فرهنگی، مدیریت حرم مطهر، امور فرهنگی خواهران حرم مطهر، مدیریت انتشارات، معاونت اداری و مالی آستانه مقدسه صورت گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها