کد خبر: ۲۶۷۱۵
زمان انتشار: ۱۹:۱۸     ۲۵ آبان ۱۳۹۰
مردم یمن در بیشتر شهرهای این کشور برای محاکمه دیکتاتور یمن و محکوم کردن کشتار مردم تعز در روز جمعه گذشته تظاهرات صدها هزار نفری برگزار کردند.
به گزارش فارس به نقل از الجزیره، تعدادی از شهرهای یمن امروز نیز در اعتراض به ادامه دیکتاتوری های علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن شاهد تظاهرات گسترده مردمی بود، شرکت کنندگان در این تظاهرات اقدامات جنایتکارانه هواداران صالح در شهرهای تعز و دیگر شهرهای این کشور را محکوم کردند.

در منطقه دمت واقع در استان الضالع در جنوب یمن مردم با حضور گسترده در خیابان مرکزی جنایت های زشت در تعز و ارحب و نهم را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با برافراشتن پلاکاردهایی از جامعه جهانی خواستند تا در قبال جنایت های صالح تماشاگر نباشند و صالح و سایر سران رژیم وی را محاکمه کرده و پرونده آنها را به دادگاه بین المللی تحویل دهند، آنها همچنین اعطای مصونیت به صالح و تمام کسانی که دستان آنها به خون ملت یمن آغشته شده است را رد کردند.

در استان البیضا نیز شرکت کنندگان در تظاهرات کشتار رژیم صالح از مردم یمن را محکوم کردند و خواستار کناره گیری صالح از قدرت شدند. استان های لحج و ابین نیز شاهد تظاهرات مشابهی بود.

مردم تعز نیز برای مقابله با موشک باران روزانه خود به خیابان ها ریختند، آنها نیز از جامعه جهانی خواستند تا صالح  و تمام جنایتکاران همراه وی را که دستشان به خون انسان های بی گناه آغشته شده است را محاکمه کنند و مانند جنایتکاران جنگی با آنها برخورد کنند، آنها همچنین خواستار بلوکه شدن اموال و سرمایه های صالح در کشورهای دیگر شدند.

استان اب نیز تظاهرات مشابهی را شاهد بود که صدها هزار نفر از مردم یمن در آن، کشتار مردم تعز را محکوم کردند، شاهدان عینی اعلام کردند که تظاهرات امروز از بزرگترین تظاهراتی بود که این شهر از آغاز انقلاب مردم یمن در فوریه گذشته به خود دیده است.

در استان تعز نیز بر ای سومین روز متوالی مردم به خیابان ها ریخته و تظاهرات گسترده ای را در اعتراض به کشتار مردم در روز جمعه گذشته برگزار کردند، شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار محاکمه علی عبدالله صالح و تمام افرادی شدند که دستشان به خون ملت یمن آلوده شده است.

از سوی دیگر مردم تعز علاوه بر تظاهرات در اعتصاب عمومی نیز شرکت کردند و بنا بر اعلام تیسیر السامعی روزنامه نگار و فعال سیاسی یمنی 80 درصد از مردم این شهر از اعتصاب عمومی استقبال کرده در آن شرکت جسته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها