کد خبر: ۲۶۵۷۳۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۰۷ آبان ۱۳۹۳
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به جای آنکه برای معضلات داخلی آمریکا، همچون افزایش خشونت و تیراندازی در مدارس فکری بکند به دخالت در امور داخلی ایران علاقه زیادی نشان می دهد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، پس از فضاسازی های "احمد شهید” علیه جمهوری اسلامی، این بار رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا وارد میدان شد و ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد. وی برای این اتهام دو دلیل آورد. دلیل اول، اسیدپاشی مشکوک در اصفهان و دلیل دوم اعدام ریحانه جباری بود.

 

 

"اد رویس” با اشاره به تازه‌ترین گزارش احمد شهید در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، مدعی شد حکومت ایران در زمان ریاست‌جمهموری حسن روحانی، همچنان به شکل عمیقی به نقض حقوق شهروندان خود می‌پردازد.

 

 

 

 

نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به حملات اخیر با اسید به زنان در اصفهان و یا اعدام ریحانه جباری که به گفته او "تنها گناهش دفاع از خود در برابر تجاوز بوده” اشاره کرده است.

 

 

این ادعای نماینده افراطی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا در حالی مطرح شده است که تاکنون عامل یا عاملین ماجرای اسیدپاشی بازداشت نشده اند و انگیزه آن ها مشخص نشده است. ریحانه جباری نیز طبق قوانین داخلی ایران به دلیل ارتکاب قتل، به قصاص محکوم شد و طبق اطلاعیه دادستانی تهران، ادعای دفاع در برابر تجاوز اصلا صحت نداشته است.

 

 

اد رویس در ادامه ضمن انتقاد شدید از حکومت ایران به دلیل برخورد با تجمع غیرقانونی در تهران و اصفهان، به طرح امر به معروف و نهی از منکر که در مجلس بررسی می شود، تاخت و گفت: «تصویب قانونی که به جای جلوگیری از چنین حملات شنیعی، تحریک [به انجام آن] می‌کند.»

اگرچه بخش هایی از این قانون مخالفت دولت و قوه قضائیه را به همراه داشته اما دخالت یک مقام افراطی آمریکایی در امور داخلی و وضع قوانین، جالب و البته عجیب به نظر می رسد.

 

 

 

 

رویس به دولت باراک اوباما هشدار داده است که در مذاکرات هسته‌ای با ایران گزارش احمد شهید را از خاطر نبرد. به گفته او «اگر نه غیر ممکن، سخت است که تصور کرد حکومت ایران یک حکومت صلح‌آمیز اتمی خواهد بود، وقتی چنین خشونت‌بار با شهروندان خودش رفتار می‌کند.»

 

 

اظهارات رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و دخالت در امور داخلی ایران و استناد به اسیدپاشی و قصاص ریحانه جباری در حالی صورت گرفته که بار دیگر در هفته گذشته آمریکا بر اثر تیراندازی یک نوجوان به همکلاسی هایش، دو نفر کشته و چهار نفر زخمی شده اند.

 

 

نماینده افراط گرای مردم آمریکا به جای آنکه برای معضلات داخلی خود و افزایش خشونت و کشتار در داخل آمریکا فکری نماید و طرحی ارائه نماید، تصمیم گرفته با اتفاقات داخلی ایران فرافکنی نماید و افکار عمومی را مشغول سازد.

 

 

 

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها