کد خبر: ۲۶۵۶۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۲۳ آبان ۱۳۹۰
سردار سرتیپ محمد حجازی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای انفجار در مقر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی مشرق درباره شخصیت و جایگاه شهید سرلشکر پاسدار حسن تهرانی مقدم گفت: سردار مقدم از نام‌آوران در بین اهل آسمان و گمنام در میان اهل زمین است.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سردار مقدم از پایه‌گذاران توپخانه سپاه و صاحب‌نظر در طرح‌های عمده نظامی بود تصریح کرد: این شهید بزرگوار پس از آنکه خدمات فراوانی به موشکی سپاه کرد و آن را در موقعیت عالی قرار داد برای فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی به جهاد خودکفایی رفت و به امور تحقیقاتی مشغول شد.

سردار حجازی درباره ویژگی‌های شخصیتی سردار مقدم نیز اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این شهید همت بلند و عزم و اراده پولادین او بود و کسانی که با او کار می‌کردند اعتراف می‌کنند که لحظه‌ای از تلاش بازنمی‌ایستاد.

وی با اشاره به ابتکارات و طرح‌های اساسی که سردار مقدم انجام داده است خاطرنشان کرد: شخص سردار مقدم بیشترین تلاش را برای به ثمر رسیدن این طرح‌ها انجام می‌داد و جمع صمیمی و خوشفکری را چه در زمان حضور در واحد موشکی سپاه و چه در بخش تحقیقات در اطراف خود جمع می‌کرد.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره وظیفه مردم و جامعه در قبال شهدا نیز یادآور شد: نباید راه را گم کنیم و باید ببینیم شهدا برای چه چیزی تلاش کرده‌اند؛ در دوران دفاع مقدس وظیفه دفاع بود و امروز وظیفه و اولویت حضور در جنگ نرم و فعالیت‌های صنعتی است. در هر صورت باید به ضرورت‌های کشور در هر مقطعی توجه کنیم.

سردار حجازی همچنین نترسیدن از دشمن را از دیگر وظایف جامعه در قبال شهدا عنوان کرد و افزود: شهید مقدم نیز ذره‌ای از دشمن نمی‌هراسید و زمانی که اسم او برده می‌شد دشمنان از شنیدن نام او به لرزه درمی‌آمدند.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا دشمنان موضوع ترور سرداران سپاه به ویژه سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس را مطرح می‌کنند، گفت: ما بسیار خوشحالیم که ماهیت تروریست بودن امریکا مشخص شد و آنها به تروریست بودن خود اعتراف کردند؛ چیزی که تا دیروز به دیگران نسبت می‌دادند امروز واضح شد که خود آنها بانی آن هستند و این بزرگ‌ترین دستاورد این تهدید برای ما است.

وی در پایان یادآور شد: سرداران سپاه از شهادت باکی ندارند و منتهای آرزوی آنان شهادت است. سردار حجازی با بیان اینکه سپاهیان با تهدید به ترور از راه خود جا نمی‌زنند ادامه داد: این تهدیدها باعث می‌شود که این سرداران در راه خود مصمم‌تر شوند؛ البته دشمن خواب ترور سرداران سپاه را به گور خواهد برد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها