گروهی از پژوهشگران دانشگاه «کویین بلفاست» در جدیدترین تحقیقات خود متوجه
شدند که افسردگی در کودکانی که تحت موسیقی درمانی قرار داشتند در مقایسه با
گروه دیگری که تحت این شیوه درمانی قرار نگرفتند ، به میزان قابل توجهی
کاهش داشت.
این تحقیقات بین مارس 2011 و مه 2014 روی 251 کودک
مبتلا به افسردگی و دارای مشکلات رفتاری و احساسی صورت گرفت و پژوهشگران
امیدوارند این یافته آنها به عملکرد موثرتر نهادهای فعال در عرصه بهداشت
روانی و متخصصان کمک کند.
در این مطالعه محققان کودکان را به دو
گروه تقسیم کردند؛ یک گروه که متشکل از 128 کودک بود به درمان های معمول
افسردگی خود ادامه داد و 123 کودک دیگر تحت موسیقی درمانی قرار گرفتند.
نتایج این مطالعه نشان داد، کودکانی که تحت موسیقی درمانی قرار گرفته
بودند نسبت به کودکانی که درمان های معمول افسردگی خود را دنبال می کردند
از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار بودند و مهارت های اجتماعی و تعاملی
آنها افزایش و علائم افسردگی آنها کاهش یافته بود.