کد خبر: ۲۶۵۴۵۵
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۰۶ آبان ۱۳۹۳
نماينده استان فارس در مجلس خبرگان رهبري بر اینکه ریاست مجلس خبرگان رهبری از نظر شرایط فعلی جامعه آبروی خبرگان محسوب می‌شود، گفت: این جانشین باید کسی باشد که همانند آیت الله مهدوی کنی حامی و کمک حال رهبر بزرگوارمان باشد.

به گزارش پایگاه 598 ، آیت‌الله محمدصادق (محی‌الدین) حائری شیرازی در گفتگو با خبرنگار احزاب «خبرگزاری دانشجو»؛ با اشاره به موضوع جانشینی آیت‌الله مهدوی کنی در ریاست مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تعیین جانشین برای آیت الله مهدوی کنی در ریاست خبرگان از حقوق نمایندگان خبرگان محسوب می‌شود تا عضوی از میان اعضای حاضر را در این جهت برگزینند.



وی با تاکید بر اینکه ریاست مجلس خبرگان رهبری از نظر شرایط فعلی جامعه آبروی خبرگان محسوب می‌شود، افزود: این جانشین باید کسی باشد که همانند حضرت آیت الله مهدوی کنی حامی و کمک حال رهبر بزرگوارمان باشد و با در نظر گرفتن تمامی جوانب مواضع خود را اعلام کند.



نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه نمایندگان خبرگان رهبری خود در این باره به یک جمع‌بندی خواهد رسید، تصریح کرد: طبیعتا عده‌ای رقابت خواهند کرد و شاید حتی افرادی از شورای نگهبان هم که عضو حاضر در خبرگان هستند، کاندید شوند اما در مجموع با در نظر گرفتن تمامی جوانب، ریاست مجلس خبرگان انتخاب خواهد شد.



آیت الله حائری شیرازی در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش برخی افراد نسبت به ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایندگان خبرگان توجه دارند که فرق است بین کسانی که خواستار مهار کردن فتنه ۸۸ بودند و از پراکندگی‌ها جلوگیری کردند و کسانی که خواهان قدرت‌طلبی بودند لذا میان این دو تفاوت وجود دارد.



وی تصریح کرد: عده‌ای از وجود انقلاب رنجیده می‌شوند اما اگر به حال خود گذاشته شوند، ضد انقلاب می‌شوند و میان این افراد و نظام پراکندگی ایجاد می‌شود.



عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در این میان نقش حوزوی‌ها و دانشگاهی‌ها کنار یکدیگر قابل اهمیت است، خاطرنشان کرد: برخی روحانیون ترجیح می‌دهند مظهر نظرات با حوزه باشد و برخی ترجیح می‌دهند تا بتوانند رابط با دانشگاه باشند.



آیت‌الله حائری شیرازی گفت: طبیعتا برای حفظ دانشگاه، حوزه باید هزینه کند و این تفاوت‌ها همیشه بوده و بعد از این هم خواهد بود و این‌ها نفعش این است که هم حوزه و هم دانشگاه را پای رکاب انقلاب نگه دارند.



عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جانشین آیت‌الله مهدوی کنی باید خصایص اخلاقی وی را به دنبال داشته باشد و پیرو و هم گام با رهبر معظم انقلاب همواره گام بردارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها