کد خبر: ۲۶۵۴۴۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۰۶ آبان ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، رضا احدی پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص معرفی گزینه‌های مربیگری تیم امید گفت: به نظر من باید برای همه تیم‌های پایه از مربیان ایرانی استفاده کرد، به این دلیل که شرایط تیم‌های پایه به خصوص تیم امید با تیم بزرگسالان زمین تا آسمان فرق می‌کند.

وی ادامه داد: چند سال است تیم ملی امید نتیجه نمی‌گیرد چون تیم‌های پایه باشگاه‌ها پایدار و قدرتمند نیستند و روز به روز هم ضعیف‌تر می‌شوند ضمن اینکه بازی‌های آنها در زمین‌های پَرت برگزار می‌شود و همین موضوع عاملی می‌شود تا مربیان نتوانند به خوبی این بازی‌ها را رصد کنند. فدراسیون نیز فقط به خاطر ارائه بیلان کاری خود به AFC می‌خواهد به هر نحوی دیدارهای پایه را برگزار کرده و به نوعی می‌خواهد آن را از سرش باز کند و جالب اینکه یک بار روی این موضوع کارِ کارشناسی انجام نشده است.

احدی گفت: باید برای تیم امید، ترجیحا یک مربی ایرانی انتخاب شده و به او 4 سال زمان داد تا این مبی بتواند با یک برنامه‌ریزی خوب، کارها را پیش ببرد. در این پروسه بازیکن پایه می‌تواند به خوبی رشد کرده و به تیم امید اضافه شود و در این تیم پشتوانه‌ای باشد برای تیم بزرگسالان اما چون در این قسمت به صورت ریشه‌ای و پایه‌ای عمل نمی‌کنیم با چنین مشکلاتی مواجه می‌شویم.

وی افزود: گزینه‌های خوبی برای تیم امید مشخص شده اما از کجا معلوم کسانی که با تیم‌های پایه کار می‌کنند نسبت به این گزینه‌ها، اشراف بیشتری به تیم‌های پایه نداشته باشند؟ اما چون برخی مدام در گردونه هستند و با فدراسیون رابطه دارند به عنوان گزینه معرفی می‌شوند. همین علی دوستی‌ در کجای این فوتبال مطرح شد؟ مگر غیر از این است که او در تیم ملی نوجوانان به قدری خوب کار کرد که توانست در تیم ملی جوانان به عنوان سرمربی انتخاب شود.

ملی پوش اسبق استقلال تاکید کرد: تیم‌های پایه در باشگاه‌ها ضعیف شدند و همین موضوع باعث افت تیم ملی شده است و باید قبول کرد دلیلی جز این وجود ندارد.

احدی یادآور شد:

جالب اینکه نام کرانچار هم در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر یک خارجی دیگر با تیم امید نتوانست نتیجه بگیرد. همین حالا هم مطمئن باشید کرانچار نام 3 بازیکن تیم امید را نمی‌تواند بگوید چون قرار است یک لیست در مقابل او قرار داده و او، بازیکنانش را از بین این لیست انتخاب کند.

وی گفت: اسامی خوبی به عنوان گزینه انتخاب شده‌اند اما باز هم تاکید می‌کنم آنها باید روی تیم‌های پایه اشراف داشته باشند. چون در غیر این صورت باز هم فدارسیون یک لیست از بازیکنان را مقابل آنها قرار می‌دهد و آنها باید از این لیست، بازیکن انتخاب کنندو چه بسا همان مشکلات دوران وینگادا تکرار شود. به یاد داشته باشید اگر ضعیف‌ترین تیم ما هم به بازی‌های آسیایی می‌رفت این طور که تیم امید باخت، شکست نمی‌‌خورد.

احدی گفت: هر کدام از این مربیان می‌توانند در تیم امید موفق باشند بخصوص گزینه‌های ایرانی اما فکر نمی‌کنم مربی‌ای مانند فرکی یا همان کرانچار قبول کنند که در تیم امید سرمربی شوند و اگر هم کسی قبول کند شاید افاضلی باشد که مدام در فدراسیون رفت و آمد دارد.

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه در فوتبال ایران همه چیز بر طبق رابطه پیش می‌رود و این یک واقعیت است، گفت: مربی که 3 تیم را می‌اندازد در فصل بعد به عنوان اولین نفر تیم می‌گیرد. امیدوارم روزی این حقایق در فوتبال ایران رو شود مطمئن باشید با این وضعیت تیم ملی هم درجام ملت‌های آسیا نتیجه‌ای نخواهد گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها