در پی انتشار مطلبی با عنوان «فیلیتهایها هم به شبکه خانگی میروند» در
تاریخ 11 آبان 1390، مدیر روابط عمومی شرکت عموهای فیتیلهای توضیحاتی
ارائه کرد که عینا منتشر می شود:
با سلام و احترام
صداوسیما،
شبکه ویدئو خانگی، سینما و دیگر رسانههای ارتباطی با مخاطبینی که عموهای
فیتیلهای را ستاره مینامند، بستری است جهت ارایه خدمات به این عزیزان،
حال آن که هر یک از شبکههای رسانهای سیاستهایی را برای مدیریت و هدایت
شبکه خود مصوب میدارند و گاه این سیاستها با ذائقه هنری گروهها همسو
نشود، دال بر آن نیست که گروه منزوی و مجالی برای هنرنمایی به مخاطبان خود
نداشته باشد.
چنانچه نیم نگاهی به پیشینه هنری عموهای فیتیلهای
داشته باشیم، به این باور خواهیم رسید که این عموها از هر فرصتی برای
برنامهسازی برای پاکترین قشر جامعه بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی، ملیت
مخاطب، حمایت یا عدم حمایت دستگاه متولی و... استفاده و بهرهمند
گردیدهاند.
بنابراین ضرورت اصلاح چند مورد درباره مطلب منتشره احساس میشود:
1ـ
همکاریهای عموهای فیتیلهای با سازمان صداوسیما ادامه دارد و همچنان
ادامه خواهد داشت و کوچی صورت نگرفته. شاهد: اعیاد و هر آدینه ساعت 14:00
ـ شبکه دو
2ـ تا مادام حمایت مخاطبان محترم عموهای فیتیلهای،
چنانچه سختگیریهایی از سوی هر یک از شبکههای رسانهای برای این گروه وضع
شود، این گروه مخاطبان خود را ترک نخواهد کرد.
3ـ گروه هنری فیتیله
هر بستری را که برای ارایه خدمات به مخاطبان خود مستعد بداند، نه به صرف
عرض اندام، بلکه به جهت دستیابی به رسالت خود، نقش آفرینی خواهد نمود؛ حال
این بستر شبکه تلویزیون باشد یا شبکه ویدئو خانگی و این مهم با منزوی شدن
در یک شبکه رسانهای و پناه بردن به یک شبکه جدید منافات دارد.