کد خبر: ۲۶۵۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۲۳ آبان ۱۳۹۰
توسط ارتش ترکیه انجام شد؛
جنگنده های ترکیه بار دیگر مواضع شورشیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را مورد حمله قرار دادند.
به گزارش جام نیوز، سایت بی بی سی فارسی روز یکشنبه 13 نوامبر(22 آبان ماه) نوشت: جنگنده های ترکیه بار دیگر مواضع شورشیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را مورد حمله قرار دادند.
یکی از سخنگویان پ ک ک گفته است دست کم یک فروند جنگنده ترکیه یکشنبه ( 13 نوامبر) مواضع شبه نظامیان وابسته به این حزب را در کوه های قندیل بمباران کرد. هنوز گزارشی از میزان تلفات این حمله منتشر نشده است.
طی ماه های اخیر، نیروی هوایی ترکیه چندین بار مواضع پ.ک.ک را در داخل عراق هدف قرار داده و به گفته ستاد ارتش ترکیه، حدود یکصد شورشی کرد مسلح را از پای درآورده است.
ارتش ترکیه گفته است که حدود دو هزار تن از نفرات مسلح پ.ک.ک در شمال عراق مستقر هستند و از این محل، عملیات نظامی خود در داخل ترکیه را سازمان می دهند.
اوایل ماه گذشته میلادی، پارلمان ترکیه بار دیگر به ارتش این کشور اجازه داد تا برای مقابله با عملیات گروه های جدایی طلب کرد، از مرز با کردستان عراق عبور کند و عملیاتی را در خاک آن کشور به اجرا بگذارد.
عملیات مسلحانه جدایی طلبان کرد علیه دولت مرکزی ترکیه اواسط دهه 1980 آغاز شد و با درگیری های مسلحانه، بمب گذاری و ترور افراد ادامه داشته است. دولت های ایالات متحده، ترکیه و اتحادیه اروپا گروه پ ک ک را یک سازمان تروریستی می شناسند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها