کد خبر: ۲۶۴۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۳ آبان ۱۳۹۰
یک کارشناس نظامی فلسطین با اشاره به عدم توانایی رژیم صهیونیستی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که در صورت اقدام این رژیم به ماجراجویی علیه ایران نیروگاه هسته‌ای دیمونا بمباران خواهد شد.
سرلشگر"واصف عریقات" با اشاره به اینکه اسرائیل هم‌پیمانی برای حمله به ایران پیدا نمی‌کند؛ گفت: اسرائیل سعی کرد که آمریکا را با خود همراه کند اما پاسخ "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا در این باره روشن بود، وی در یک کنفرانس خبری هشدار داد که هر گونه اقدام نظامی علیه تهران نتایج خطرناکی برای منطقه به دنبال خواهد داشت.
 
 
اسرائیل توانایی عملی کردن تهدیدات خود را ندارد
 
وی افزود: اسرائیل برای حمله به ایران جدی است و این را می‌توان از بسیاری از نشانه‌های آن استنباط کرد و شاید بارزترین آن همان اظهارات"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باشد که وقتی به قدرت رسید به هواداران خود قول داد که از "شر برنامه هسته‌ای ایران" رهایی یابد ؛ اما بین تمایل برای انجام کار تا توانایی برای انجام آن فاصله وجود دارد.
سرلشگر عریقات تاکید کرد که اسرائیل نگران، سرگردان و ناتوان برای اتخاذ تصمیم برای صلح و یا برای جنگ است.
وی تصریح کرد: اسرائیل سعی دارد از شرایط کنونی اعم از ضعف آمریکا، پاییز اقتصاد اروپا، بهار عربی و تحولات در منطقه بهره‌برداری کرده و به بالاترین حد اعمال تحریم‌ها علیه ایران دست یابد و کمک‌ها و حمایت‌های بیشتری در این زمینه کسب کند و از طرف دیگر انزوا و ناکامی‌های خود در سطح دیپلماتیک و یا در رابطه با توسعه مبارزات فلسطینیان را کاهش دهد.
 
 
موجودیت اسرائیل بر قدرت نظامی آن استوار است
 
این کارشناس نظامی فلسطین همچنین اظهار داشت: اسرائیل به خوبی می‌داند که موجودیت آن بر قدرت نظامی استوار است و در نتیجه قدرت یافتن طرف دیگری در منطقه را نمی‌پذیرد زیرا آن را خطری برای موجودیت خود می‌داند بویژه آنکه با اصل همزیستی در محیط عربی و اسلامی مخالف است.
وی گفت: اسرائیل نمی‌خواهد هیچ کشوری در خاورمیانه از لحاظ قدرت نظامی و تکنولوژیکی برتر از آن باشد در حالی که تحول عظیم با شتاب زیاد در توانایی‌های ایران بویژه در زمینه موشک‌های دوربرد دیده می‌شود.
سرلشگر عریقات که به مدت بیش از 20 سال به عنوان فرمانده یگان توپخانه‌ای خدمت کرده است، در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران به حدی توسعه و پیشرفت کرده است در مقابل می‌تواند با هر هجومی مقابله کند و از سوی دیگر موقعیت جغرافیایی ایران و دوری مسافت آن از اسرائیل راه هر گونه تجاوز به آن را می‌بندد و گذشته از آن ایران از تجربه نظامی و توان بالای جنگی برخوردار است.
 
 
در صورت حمله به ایران نیروگاه دیمونا بمباران می‌شود
 
سرلشگر عریقات همچنین متذکر شد: شاید دولت نتانیاهو دست به ماجراجویی نظامی بزند تا به ترتیب ناکامی‌های خود را سرپوش گذاشته و بحران‌های خود را صادر کند اما این امر بدون تردید اسرائیل را به شکست می‌کشاند و هر گونه تجاوز به ایران هزینه سنگینی برای اسرائیل دربر خواهد داشت و "دیمونا" نیروگاه هسته‌ای آن بمباران خواهد شد، اگر تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران بمباران شود چه چیزی مانع بمباران نیروگاه دیمونای اسرائیل خواهد شد؟ این منطق عقلانی است و حق جمهوری اسلامی ایران است.
 
 
آتش جنگ‌های بزرگ با جرقه‌های کوچک شعله‌ور می‌شود
 
این کارشناس نظامی فلسطین در واکنش به اظهارات اخیر سید"حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر اینکه جنگ علیه سوریه یا ایران کل منطقه را درگیر خواهد کرد، اظهار داشت: عملا آتش بزرگ از یک جرقه کوچک بوجود می‌آید.
وی افزود: به عنوان مثال جنگ جهانی اول از توهین یک شاهزاده اتریشی آغاز شد؛ جنگ‌های بزرگ با جرقه‌های کوچک شعله‌ور می‌شوند، شاید وضعیتی پیش آید و ائتلاف‌هایی تشکیل شود که نتایجی کاملا مغایر با آنچه که پیش‌بینی شده بود، واقع شود.
منبع: افكار نيوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها