کد خبر: ۲۶۴۹۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۲۳ آبان ۱۳۹۰
گوگل تاکنون حساب های کاربری چندین کاربر را مسدود کرده تا نام و اطلاعات شخصی آنان را به جای نام مستعارشان به دست آورد.
شفاف:به نقل از نشریه آلمانی اشپیگل، خیابان اپرا در پاریس یک مکان مطلوب و قابل احترام است، مکانی که محصور در بانک ها، بوتیک ها و کافه ها است. در این خیابان یک مدرسه زبان و یک مرکز آژانس هواپیمایی نیز وجود دارد، اما مشهورترین ساختمانی که در این خیابان وجود دارد و هرگز نامی از آن برده نمی شود، ساختمان شرکت گوگل است. شرکت بین المللی که به دلیل رعایت حریم خصوصی اش مشهور و با ارزش است.

پیتر فلیشر مشاور بین المللی شرکت گوگل در سخنانی با بیان این که این شرکت بحث حفاظت از اطلاعات شخصی را بسیار جدی می گیرد، می گوید: ما کاربران خود را به اسم نمی شناسیم. ما تنها اطلاعات و هویت های بی نام را ذخیره می کنیم، اما هیچ اطلاعات شخصی را حفظ نمی کنیم.

این یک امتیاز ویژه از نظر فلیشر محسوب می شود، وی در ادامه می گوید: هدف گوگل از سیاست حفظ حریم خصوصی این است که صحت و درستی تبلیغات خود را بهبود بخشیم. هویت افراد پشت اعداد نامربوط پنهان می شود. ما حتی نمی خواهیم نام کاربران خود را بدانیم.

این سخنان فلیشر در حالی بیان می شود که در گذشته اینترنت به دریایی از گمنامی تبدیل شده بود، اما اکنون این مسئله برعکس شده است. بی نامی اکنون در اینترنت تنها به صورت استثنا اعمال می شود.

در ماه ژوئن گوگل به رقیب خود فیس بوک به شدت حمله کرد و شبکه اجتماعی تولید شده خود را به نام گوگل پلاس به صورت آزمایشی فعال کرد. اکنون نیز گوگل دقیقا برعکس اظهارات فلیشر عمل می کند و در شرایطی که فلیشر مدعی بود اطلاعات خصوصی افراد جزء منافع این شرکت نیست، به نظر می رسد اکنون منافع گوگل تغییر کرده است.

گوگل تاکنون حساب های کاربری چندین کاربر را مسدود کرده تا نام و اطلاعات شخصی آنان را به جای نام مستعارشان به دست آورد.به این دلیل که این مسئله به زعم سران گوگل باعث نقض استانداردهای جامعه گوگل می شود. 
گوگل امروز دیگر با اسم مستعار کاربران خود راضی نمی شود. البته گوگل در این مسئله تنها نیست، بلکه سیاستمداران و شرکت های قانونگذاری کشورها نیز بر ضد بی نامی کاربران اینترنت اعلام جنگ کرده اند. این در شرایطی است که بی نامی یک ویژگی اصلی و مهم برای اینترنت است. حتی برخی بر این باورند که ویژگی ناشناس بودن اینترنت یکی از قوی ترین ویژگی های آن است که ضمانتی برای آزادی بیان و رعایت حریم خصوصی است. این افراد نگران این مسئله هستند که مشکلاتی پیرامون حریم خصوصی ایجاد شود و این در حالی است که این مسئله می تواند منجر به حذف دنیای خصوصی در اینترنت شود.

نقض حریم خصوصی و از بین رفتن ویژگی گمنامی در اینترنت به ویژه پس از آن جدی شد که فرد عامل حمله تروریستی در نروژ آن حادثه وحشتناک را به دلیل بی نام بودنش در اینترنت موفق شد رقم بزند. حتی منتقدان حریم خصوصی اینترنت بر این باورند که باید نظارت بیشتر و شدیدتری بر ضد این مسئله اعمال شود. مسئله ای که به عنوان یک زنگ خطر برای حفظ و نگهداری اطلاعات خصوصی کاربران اینترنت محسوب می شود. اما سوال این است که ناشناس بودن افرادی که قصد اعمال خشونت را دارند، کار درستی است؟

 در عین حال پیشنهاد دیگری که مطرح می شود، ممنوعیت استفاده از نام مستعار و یا پنهان کردن اطلاعات شخصی در فضای اینترنت است. اکس فیشر عضو حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان در این باره می گوید: بهتر است ناشناس بودن در فضای مجازی ممنوع شود. اگرچه این مسئله مورد اعتراض افراد بسیاری قرار گرفته است. اما آیا در فضای اینترنت می توان در مقیاس بسیار بالا این کار را انجام داد.
در پایان این گزارش آمده است: هم اکنون قانون اینترنت تنها وب سایت هایی را که بیش از 100 هزار کاربر در روز دارند، ملزم به اخذ اطلاعات شخصی افراد می کند. برخی از کاربران از این مسئله کاملا راضی هستند. زیرا نام اصلی افراد در صنعت تبلیغات بسیار باارزش است. با وجود این توضیح دادن در مورد این که اکنون چگونه باید ناشناس بودن افراد در اینترنت از بین برود، بسیار سخت است. آیا این مسئله می تواند به طور کامل در فضای اینترنت تحقق یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها