قصن در حاشیه یک کنفرانس صنعتی در شانگهای چین به خبرنگاران اظهار کرد: انتظار دارم این احیا در سال ۲۰۱۵ ادامه پیدا کند اما میزان رشد کمتر از شش درصد خواهد بود که مطابق با رشد تولید ناخالص داخلی است.
قصن بواسطه اتحادیه میان رنو و نیسان موتور، مدیرعامل این شرکت ژاپنی نیز است.
بسیاری از خودروسازان خارجی پس از بحران جهانی که باعث فروپاشی بازارهای خانگی آنها در آمریکا و اروپا شد، به چین روی آوردند.
بازار خودروی چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان در حال حاضر تحت تاثیر کندی رشد اقتصادی و مقابله دولت این کشور با فساد رشد ضعیفی را تجربه میکند.
اما قصن و شرکت رنو مصمم هستند تولیدشان در چین را افزایش دهند. این شرکت در اواخر سال ۲۰۱۳ توافقی با شرکت چینی دونگ فنگ امضا کرد تا کارخانه مشترکی با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو راه اندازی کنند که از ابتدای سال ۲۰۱۶ تولیدش را آغاز میکند.
نیسان نیز در حال حاضر با دونگ فنگ که دومین خودروساز بزرگ چین است شراکت دارد. دو شرکت ماه گذشته اعلام کردند قصد دارند خودروهای برند لوکس اینفینیتی را در کنار محصولاتشان تولید کنند.
بر اساس گزارش رویترز، فروش خودروی چین در سپتامبر بر مبنای سالانه تنها ۲.۵ درصد رشد کرد که کندترین رشد در سال جاری میلادی بود و به ۱.۹۸ میلیون دستگاه رسید.
فروش خودروی چین سال گذشته به ۲۱.۹۸ میلیون دستگاه رسیده بود