کد خبر: ۲۶۴۹۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۰۵ آبان ۱۳۹۳
در هر بار گرانی، شاهد مخالفت ظاهری دولتمردان، نمایندگان و مسوولان مربوطه بوده‌ایم. ولی هیچ‌گاه خودروسازان گوش به حرف انتقادها نسپرده و خودرو را گران می‌کنند

به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای خودرو ؛ حال و هوای بازار خودرو این روزها زیاد خوب نیست و همچنان رکود در بازار حکم‌فرماست و پیش‌بینی می‌شود که با شروع فصل سرما و ایام محرم که مسافرتی در پیش نیست، بازار خودرو همچنان در رکود بماند و خرید و فروش نیز در بازار خودرو کمتر اتفاق بیفتد.

 ۸ ماه از سال ۹۳ می‌گذرد و در این مدت، بازار خودرو همچون دو سال گذشته بازار خودرو با انواع و اقسام اتفاقات دست و پنجه نرم کرد. اتفاقاتی که در ۸ ماه گذشته افتاده است را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد.

اولین اتفاق: افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو
یکی از اتفاقات مهم ۸ ماه گذشته و البته داستان تکراری دو سه سال اخیر، گران شدن خودرو بوده است. امسال نیز چه با دلیل و چه بی‌دلیل افزایش قیمت‌ها اتفاق افتاد و این رشد قیمت‌ها حتی تا حد ۳۰ تا ۵۰ درصد بود.

برای این افزایش قیمت‌ها گاها دلایل قانع‌کننده‌ای مطرح می‌شد و گاهی نیز دلایل غیرقابل قبولی عنوان می‌کرد، اما در کل در هر بار گرانی، شاهد مخالفت ظاهری دولتمردان، نمایندگان و مسوولان مربوطه بوده‌ایم. ولی هیچ‌گاه خودروسازان گوش به حرف انتقادها نسپرده و خودرو را گران می‌کردند و این گرانی باعث شکایت و گلایه مردم می‌شد. هر چند که در هر بار افزایش قیمت‌ها، مصرف‌کننده کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت و تنها موضع خودروسازان شنیده می‌شد.

اتفاق دوم: بدقولی در ثبت‌نام‌های فوری
مساله بعدی که در چند ماه مردم با آن روبه‌رو بودند، ثبت‌نام‌های فوری و ثبت‌های تحویل چند ماهه بوده است که طبق دفعات و سال‌های گذشته باز هم با بدقولی خودروسازان همراه بود. این در حالی است که طی بدقولی خودروسازان در تحویل خودروها در تاریخ مقرر، همیشه این سوال و اما و اگر از خودروسازها مطرح می‌شده که که آیا خودروسازها از تولید و فروش خود خبر ندارند، یا برنامه‌ای ندارند که وقتی تاریخی را به مشتری برای تحویل خودرو اعلام می‌کنند، هیچ‌گاه در آن تاریخ خودرو آماده نیست و گاها تا ۶ ماه بعد هم در مراجعه مشتریان، پاسخی جزو خودرو شما آماده نیست، شنیده نمی‌شود. مشخص نیست این بی‌برنامه‌گی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

اتفاق سوم: خودروها همچنان پلاک نمی‌شود
یکی دیگر از اتفاقاتی که در بازار خودرو شاهد هستیم، پلاک نشدن خودروها به بهانه‌ها و دلایل مختلف است. در واقع جنگ بین خودروسازها و پلیس راهور بر سر مسایل مختلف همچنان ادامه دارد و این موضوع باعث می‌شود مشتریانی که خودرو خود را تحویل گرفته‌اند، تا مدت‌ها پلاک نشود و در پارکینگ منازل آنها جا خوش کند.

این داستان‌های تکراری که در بالا به آن اشاره کردیم، در چند سال گذشته مدام در حال اتفاق افتادن است و ظاهرا درست شدنی نیست. مردم نیز دیگر به این موضوعات عادت کرده‌اند و از حل آنها قطع امید کرده‌اند؛ مگر این‌که معجزه‌ای شود و مشکلات حل شود؛ چراکه خریدارانی که خودروی گران و بی‌کیفیت می‌خرند، حداقل حق‌شان این هست که این مشکلات را نداشته باشند.

با این وجود، حال و هوای بازار خودرو این روزها زیاد خوب نیست و همچنان رکود در بازار حکم‌فرماست و پیش‌بینی می‌شود که با شروع فصل سرما و ایام محرم که مسافرتی در پیش نیست، بازار خودرو همچنان در رکود بماند و خرید و فروش نیز در بازار خودرو کمتر اتفاق بیفتد.
به گزارش خبرنگار «افکارنیوز»، همچنین وقتی از بازار خودرو پرس و جو می‌کنیم و نظر فعالان بازار خودرو را از بازار خودرو در آینده می‌پرسیم، به اتفاق همه پاسخ‌شان این است که آینده‌ای مبهم برای خودرو وجود دارد.

به گفته آنها، با این خودروهای بی‌کیفیت و گرانی که خودروسازهای داخلی تولید می‌کنند، روزی برسد که مردم رو به خرید خودروهای وارداتی به خصوص خودروهای چینی بیاورند؛ با این‌که این خودروها خیلی در بازار جهانی خودرو طرفدار ندارند، ولی باز هم مردم گاها ترجیح می‌دهند که از این خودروهای بی‌کیفیت چینی استفاده کنند.

منبع : افکارنیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها