کد خبر: ۲۶۴۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۲۳ آبان ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری شعر و ادب عربی، حمله به شعرا و ادبای یمنی حامی انقلاب مردمی این کشور پس از ماه‌ها همچنان ادامه دارد.
بنابر این گزارش شاعر یمنی «مجاهد وهبان» اعلام کرده است در زندان‌های امنیتی رژیم علی عبدالله صالح تحت شکنجه قرار گرفته است.
وی اعلام کرده است که پس از خروج از میدان التغییر محل انقلابیون یمنی و پس از قرائت شعری در مخالفت با علی عبدالله صالح ربوده شده است.
وهبان عنوان کرده است که ماموران امنیتی رژیم صالح در میانه راه چشمان و دستان او را بسته‌اند و در حالی که او را تهدید به مرگ می‌کرده‌اند به زندانی ناشناس منتقل شده است.
وی در نشستی خبری در حالی که این سخنان را می‌گفت، تاکید کرد که 14 روز را در زیرزمین و در اتاقی تاریک گذرانده است.
این شاعر یمنی گفته است که برای آزادی خود تلاش کرده است تا به زندانبانان خود پول دهد که آنها نیز پول را دریافت کرده اما نه تنها او را آزاد نکرده بلکه مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند تا جایی که از فرط شکنجه و سوء تغذیه به کما فرو رفته است.
وی گفته است که نهایتا او را به بیمارستان برده و پس از درمان وی را چشم بسته در خیابان‌های شهر تعز رها کرده‌اند.
بنابر این گزارش شعرا و اهالی فرهنگ یمن همچنین دیروز در بیانیه‌ای اقدامات وحشیانه صورت گرفته در حق نویسنده و ادیب یمنی «عبدالکریم الخیوانی» در مصر را محکوم کردند.
بنابر این گزارش این شاعر و ادیب یمنی پیش از این از مخالفان جنگ‌های ششگانه صعده بوده است و سال‌ها در زندان‌های صنعا بوده است و گفته شده حمایت‌های او از انقلاب مردم یمن موجب حمله به او توسط گروهی مجهول الهویه در مصر شده است.
به گزارش فارس، حمله به شعرا و نویسندگان در 9 ماه گذشته از آغاز انقلاب مردم یمن قطع نشده است به گونه‌ای که پیش از این «صلاح دکاک» شاعر و روزنامه‌نگار یمنی در تروری ناموفق مجروح شد.
همچنین یک گروه مسلح «طارق کرمان» شاعر، نویسنده و خبرنگار یمنی که برادر یکی از رهبران جوان انقلاب یمن است را در مکانی نامعلوم در شهر تعز ربوده بودند.
همچنین «ولید الرمیشی» در اوایل ماه می (نیمه اردیبهشت) توسط عده‌ای ناشناس ربوده شده بود و پس از چند روز با زبان بریده در خیابان‌های شهر «تعز» شهری که انقلاب یمن از آنجا آغاز شد، پیدا شد.
این در حالی است که تاکنون چندین شاعر و ادیب مورد حمله قرار گرفته‌اند که حمله به ساختمان «انجمن ادبا و نویسندگان یمن» و «هدى العطاس» و «اروى عثمان» از ادبای انقلابی یمن از جمله آنها بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها