کد خبر: ۲۶۴۸۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۰۵ آبان ۱۳۹۳
در صورت استفاده نکردن از تکنولوژی های نوین با توجه به روند خشکسالی و مشکلات متعدد ناشی از آن در ایران و جهان ، نمی توانیم در حوزه کشاورزی به امنیت غذایی دست یابیم، بنابراین موفقیت در این زمینه اجتناب ناپذیر است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پول نیوز ؛ رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: درقوانین مختلف مجلس استفاده از فناوری های نوین پیگیری می شود و اکنون سعی ما بر این است که ردیف بودجه های مربوط به آن افزایش یابد.

دکتر' عباس رجایی ' روزدوشنبه با اشاره به اینکه استفاده ازفناوری های نوین درقوانین مجلس پیگیری می شود در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: همه فناوری های نوین درحوزه تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی دارای ردیف بودجه هستند ودر تلاش هستیم در این دور از مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه اختصاص داده شده تقویت شود.

وی با تاکید براینکه در حوزه نانو فناوری توانستیم پیشرفت های خوبی در کشورداشته باشیم گفت: امروز به لحاظ شرایط کشاورزی کشورمجبور ناگزیر از استفاده از تکنولوژی های نوین به ویژه فناوری های جدید درعرصه نانو و بیو هستیم.

رجایی یادآورشد: در صورت استفاده نکردن از تکنولوژی های نوین با توجه به روند خشکسالی و مشکلات متعدد ناشی از آن در ایران و جهان ، نمی توانیم در حوزه کشاورزی به امنیت غذایی دست یابیم، بنابراین موفقیت در این زمینه اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه ایران توانسته جزء 10 کشور برتر جهان در حوزه نانو قرارگیرد، ادامه داد: جوانان تحصیلکرده کشور اکنون درحوزه فناوری نانوفعالیت و دستاوردهای خوبی را کسب کرده و به این باوررسیده اند که جایگاه کشور را در علم و فناوری ارتقا دهند.

رجایی یادآورشد : با توجه به پیشرفت های علمی کسب شده ، ایران می تواند در افق 1404 یک کشور پیشرفته در سطح جهان باشد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ستاد فناوری نانو کارهای ارزنده ای را دنبال کرده است و حمایت های خوبی در حوزه نانو شکل گرفته است درعین حال گفت: البته باید در زمینه تجاری سازی طرح ها و ایده های نانو اقدامات گسترده تری انجام شود تا نتایج تحقیقات علمی در زندگی عمومی مردم وارد شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها