کد خبر: ۲۶۴۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۲۳ آبان ۱۳۹۰
رییس فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است كه بد اخلاقی‌ها و کارهای غیر اخلاقی، بزرگ و برجسته نشان داده می‌شود.
به گزارش برنا، علی كفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدای سخنانش در نشست هم اندیشی اخلاق در فوتبال برگزاری این مراسم را با چنداتفاق مهم همزمان دانست و گفت: اول اینکه عید غدیر خم است و ما برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد مقدس آمده ایم. دوم اینکه سمینار تجلیل از سادات فوتبال برگزار خواهد شد و سوم اینکه از برترین های اخلاقی فوتبال تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افزود: خوشحالیم که چنین فضایی فراهم شده است. یكی از دستاوردهای مهم این هم اندیشی، انتخاب مشهد مقدس به عنوان دبیرخانه دائمی اخلاق در فوتبال است و به نظر من دستاورد بسیار بزرگی است.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به صحبت‌های استاندار خراسان رضوی، گفت: اخلاق در فوتبال بسیار مهم است و فعالان فوتبال كه نزدیك به یك میلیون نفر هستند باید دارای ویژگی‌های اخلاقی بسیار زیادی باشند؛ اما متاسفانه شرایط به گونه‌ای است كه بد اخلاقی‌ها و کارهای غیر اخلاقی ،بزرگ و برجسته نشان داده می‌شود. ما كه مدعی اخلاق هستیم، باید در مسایل اخلاقی بیشتر كار كنیم و امیدوارم كه این هم اندیشی سرآغاز خوبی برای كارهای بیشتر در مسایل اخلاقی و معنوی باشد

كفاشیان در حاشیه این در پاسخ به این سوال كه به نظر شما به غیر از شیث رضایی و محمد نصرتی چه عواملی در همه گیر شدن این اتفاق دخیل بودند؟ اظهار داشت: به نظرم مقصر اصلی رسانه‌ای بود كه اشاعه منكر كرد. شاید اگر آن اتفاق رسانه‌ای نمی شد، با چنین مساله‌ای به این شدت برخورد نمی كردیم و می‌شد در فضای منطقی درباره رخ دادن چنین اتفاق زشتی صحبت كرد، اما متاسفانه با رسانه‌ای شدن این موضوع، بحث بین‌المللی شد و به رسانه‌های خارجی كشید. به نظرم اگر قرار است مجازاتی برای این دو بازیكن در نظر گرفته شود، باید برای آن رسانه هم مجازاتی در نظر گرفته شود تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

وی در پاسخ به این سوال كه برنامه ‌تان برای انتخابات آتی فدراسیون فوتبال چیست؟ گفت: با توجه به این كه به تجربه چهارساله در فوتبال رسیده‌ام، اگر مجمع فدراسیون فوتبال به من رای دهند، برنامه‌هایم را اعلام می‌كنم و اگر اعضای مجمع به من رای ندهند، این تجربیات را به فرد بعدی منتقل خواهم كرد. باید ابتدا شرایط مجمع مشخص شود و این كه آیا اعضای مجمع به من رای می‌دهند یا خیر؛ اما قطعا در انتخابات نامزد می شوم.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در نظر داریم كه با توجه به اصلاحات اساسنامه شرایط را برای برگزاری بدون تاخیر در انتخابات فراهم كنیم. این هفته اساسنامه اصلاح شده را به كمیته اصلاح اساسنامه ارسال خواهیم كرد تا اگر تصویب كردند، مجمع فوق العاده‌ را برگزار كنیم، اما به هر حال ممكن است كه با توجه به موارد اصلاحی كه در نظر داریم ، تاخیری كوتاه در انتخابات فدراسیون فوتبال به وجود بیاید.

کفاشیان در پاسخ به سوال خبرنگاری كه پرسید با توجه به نظر سازمان بازرسی كل كشور افراد بازنشسته نمی‌توانند در انتخابات شركت كنند ، پس با این وضعیت شرایط شما چه می‌شود؟ گفت: در اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده كه این فدراسیون نهاد غیر دولتی است و به همین خاطر محدودیتی برای مدیران بازنشسته در فدراسیون وجود ندارد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم ملی پس از تساوی برابر بحرین، گفت: خوشبختانه تیم ملی روند خیلی خوبی را در پیش گرفته است ،اما بر اساس آنچه كه كارلوس كی‌روش توقع دارد، تیم ملی باید خیلی خیلی بهتر از این باشد و باید ۳۰ تا ۴۰ درصد بر توان تیم ملی اضافه شود. ما در دیدار برابر بحرین هم بیشتر صاحب توپ بودیم، اما به هر حال این بازی با تساوی به اتمام رسید.

او درباره احضار كاردار سفارت بحرین به وزارت امور خارجه ایران به دلیل بدرفتاری‌های صورت گرفته با ایرانی‌ها در دیدار جمعه گذشته بیان داشت: متاسفانه بحرینی ها با وجود این كه تاییدیه ویزای فرودگاهی در اختیار خبرنگاران و عكاسان و همچنین حامیان تیم ملی وجود داشت، از ورود آن‌ها به داخل این كشور جلوگیری كردند و حتی مشكلات دیگری هم به وجود آمد. وقتی برای فردی كارت پرواز صادر می‌شود، این بدان معنا است كه آن فرد ویزای معتبری دارد. حتی برای حل این مشكل با رییس فدراسیون فوتبال بحرین تماس گرفتم كه او جواب ما را نداد كه البته شاید درگیر كاری بودند.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال كه آیا با توجه به احضار كاردار سفارت بحرین قصد شكایت به فیفا را ندارید؟ گفت: هنوز گزارش سرپرست تیم ملی را دریافت نكرده ام، اما آن طور كه اطلاع دادند، رفتار بحرینی ها با تیم ملی خوب بوده است. اگر در گزارش سرپرست تیم ملی مساله خاصی مطرح نشود، شكایت نخواهیم كرد؛ اما به دلیل رفتار بحرینی ها با خبرنگاران و عكاسان ایرانی به این مساله اعتراض كرده‌ایم و حقمان هم محفوظ است.

كفاشیان درباره دلیلش در تاخیر در صدور رای شیث رضایی و محمد نصرتی، گفت: در نخستین روزها فشارها برای صدور حكم زیاد بود و طوری عنوان می‌ شد كه باید این دو بازیكن را محاكمه كنیم و حتی آن‌ها را بكُشیم، اما من به خاطر این كه حقی از این ورزشكاران از بین نرود و همچنین به خاطر درخواست بازیكنان تیم ملی، از كمیته انضباطی خواستم قضاوت بهتری داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال كه هنوز كمیته انضباطی حكمش را صادر نكرده و مدیر برنامه‌های شیث رضایی از شكایت احتمالی به فیفا و استخدام دو وكیل صحبت كرده است، گفت: اگر كمیته انضباطی رای بدهد، به فیفا این مساله مربوط نمی‌شود. آن‌ها می‌توانند اگر اعتراضی هم دارند به كمیته استیناف ارائه دهند. هنوز رای مشخص نشده و نمی‌توانند اعتراضی داشته باشند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت تیم امید پس از شكایت ایران به فیفا، گفت: تعجب می‌كنم كه چگونه با توجه به اعتراض ما و حتی تماس من با دبیر كل فیفا و طرح این موضوع و چند موضوع دیگر چرا رای صادر نمی‌شود. ما اعتراض كرده‌ایم كه چرا هر وقت قرار است رای علیه ایران صادر شود، سریع اتفاق می‌افتد، اما این بار چنین تعللی صورت می‌گیرد. پس از تماسم با دبیر كل فیفا دوباره نامه‌ای را به فدراسیون جهانی فوتبال-فیفا ارسال كردیم، اما هنوز خبری از رای نشده است. با این وجود وكیل‌ ما در آنجا پیگیر موضوع است.

رییس فدراسیون فوتبال در پایان این گفت و گو از سفر خود به مالزی خبر داد و اظهار داشت: اواخر هفته آینده ما برای حضور در كمیته های مختلف كنفدراسیون فوتبال آسیا به مالزی سفر خواهیم كرد كه موضوعات مورد بحث در كمیته مسابقات، میزان سهمیه كشور ما در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها