کد خبر: ۲۶۳۷۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۰۱ آبان ۱۳۹۳
دهلی نو بر اساس توافقاتی با مسکو بهای نفت وارداتی از ایران را از طریق روسیه پرداخت می کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ارانیکو ؛ با موافقت مسکو برای عمل در نقش واسطه بین تهران و دهلی نو، شرکت های هندی آسان تر می توانند بهای نفت خریداری شده از ایران را تسویه کنند. تحریم های وضع شده در ارتباط با برنامه هسته ای ایران باعث ایجاد مشکلاتی برای پرداخت بهای نفت شده بود.
در این گزارش آمده است روسیه که به تازگی به توافقی با تهران برای خرید نفت از این کشور آسیای غربی دست یافته سازوکاری در زمینه مبادلات ارزی با هند تدوین کرده که طبق آن دهلی نو بهای نفت وارداتی از ایران را در واقع به روسیه پرداخت می کند و این کشور مخاطرات انتقال آن هزینه ها به تهران را قبول می کند.
برخی منابع می گویند این توافقات تازه ممکن است بخشی از بسته توافقنامه دفاعی و انرژی بین مسکو و دهلی نو باشد که قرار است دو کشور در خلال سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به هند در ماه دسامبر درباره آن مذاکره کنند.
روسیه که اخیرا توافقنامه ای را با ایران برای خرید نفت امضا کرده، یک مکانیزم سوآپ نفت با هند برقرار خواهد کرد که عملا به معنی این است که دهلی باید پول نفت ایران را به روسیه پرداخت کند و مسکو ریسک انتقال این پول به ایران را خواهد پذیرفت.
منابع آگاه گفتند: این سازوکار جدید بخشی از بسته توافقی شامل موضوعات دفاعی و انرژی بین هند و روسیه است که قرار است در جریان سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به هند در ماه دسامبر مورد مذاکره قرار بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها