کد خبر: ۲۶۳۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۲۲ آبان ۱۳۹۰
یک تهیه کننده سینما گفت: این که چه کشوری روادید به هنرپیشه این فیلم نداده بسیار حائز اهمیت است، چون این یک عمل در تاریخ سینما کم سابقه است.
سیروس تسلیمی در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس درباره لغو روادید بازیگر فیلم سینمایی «شکارچی شنبه»،گفت: البته من فیلم «شکارچی شنبه» را ندیدم و نمی‌دانم چه کشورهایی آن را محروم کردند اما مطمئنم که مشکل عدم دادن روادید به هنرپیشه فیلم «شکارچی شنبه» مسلما مشکل آن کشورها با هنرپیشه نبوده بلکه با خود فیلم و داستان فیلم بوده است. وقتی فیلمی با سلیقه سیاسی غرب هماهنگ نباشد، معمولا آن را تحریم می کنند و با فضا سازی غیر مستقیم سعی می کند که ساختن این گونه فیلمها را در کشورها دیگر محدود کند.

تسلیمی در ادامه سخنان خود افزود: این که چه کشوری روادید به هنرپیشه این فیلم نداده بسیار حائز اهمیت است، چون این یک عمل کم سابقه در تاریخ سینما ست. معمولا به کارگردانان و تهیه کنندگان از این نوع سختگیریها می شود ولی به هنرپیشه ها نه، چرا که هنرپیشه فقط نقشی را که به او پیشنهاد شده است را بازی می کند و در شکل گیری داستان فیلم نقشی ندارد.

سیروس تسلیمی با تاکید بر این نکته که همیشه این نوع تحریم ها درباره بلوک شرق وجود داشته، اظهار داشت: قبلا از این نوع تحریم‌ها برای فیلم‌هایی که در بلوک شرق تولید می شد، استفاده می شد پس این کار سابقه دارد، مخصوصا در باره فیلم هایی که در شوروی سابق تولید می شد، ولی در حال حاضر این تحریم ها برای کشور های اسلامی هم در حال اجرا است و این نشان دهنده سیاستگذاری های غربیان برای محدود کردن آثار هنری ما و به نوعی ضربه زدن به آن است. در واقع این ادعای غربیان را در مورد آزادی تفکر و اندیشه زیر سوال می برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها