صداوسیمایی ها در تلاش هستند تا ماجرای حق پخش تلویزیونی را به گونه ای نشان دهند که گویی فوتبال هم به اندازه صداوسیما از پخش نشدن بازی ها آسیب خواهد دید.
به گزارش بانک ورزش، ظواهر امر اما چیزدیگری را نشان می دهد. پخش حداقل 12 دقیقه پیام بازرگانی در ابتدا، وسط و انتهای بازی فقط یکی از درآمدهای صداوسیما از محل پخش بازی هاست.
حال این عدد را ضرب در چندین شبکه کنید. شبکه سه، شبکه ورزش، شبکه شما و شبکه های استانی که بازی های تیم آن استان را پخش می کنند.
تمام این موارد به کنار. اعتبار صداوسیما در حال حاضر به برنامه نود است. اگر جلوی ورود دوربین به استادیوم ها گرفته شود، این برنامه چگونه پخش خواهد شد؟
مطمئنا این برنامه در صورت ادامه این روند حسابی متضرر خواهد شد و صداوسیمایی ها این را خوب می دانند. پس به نفع آنهاست که اگر شده تا صبح فردا با سازمان لیگ به توافق برسند و حق واقعی فوتبال را بپردازند. در غیر این صورت ضرری چندصدمیلیاردی در انتظار آنها خواهد بود.