کد خبر: ۲۶۲۲۷
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۲۱ آبان ۱۳۹۰
اتحادیه عرب سرانجام با تسلیم در برابر فشارهای آمریکا و غرب عضویت سوریه در این اتحادیه را به حالت تعلیق درآورد و از ااعضای این اتحادیه خواست تا سفرای خود را از این کشور خارج کنند.
به گزارش فارس، اتحادیه عرب ساعتی پیش در نشست خود برای بررسی حوادث سوریه، تحت فشار آمریکا و کشورهای غربی عضویت سوریه در این اتحادیه را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، حمد بن جاسم نخست وزیر قطر در کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این مطلب گفت که این اتحادیه تحریم های اقتصادی و سیاسی نیز بر دولت سوریه اعمال خواهد کرد و اعضای این اتحادیه را دعوت خواهد کرد تا سفرای خود را از این کشور خارج کنند.

پیش از این آمریکا با دخالت در امور داخلی اتحادیه عرب سعی کرد تا فشار بر این سازمان برای تعلیق عضویت سوریه در آن را افزایش دهد، به نظر می رسد اعضای این اتحادیه که عمدتا از هم پیمانان آمریکا در منطقه و از اجرا کنندگان پروژه های این کشور در خاورمیانه هستند، موفق نشدند فشارهای آمریکا در این زمینه را تحمل کرده و در برابر آن تسلیم شده اند.

نخست وزیر قطر تاکید کرد که تعلیق سوریه از روز 16 نوامبر اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از تمامی گروه های مخالف دولت سوریه خواست تا برای برگزاری نشستی در مقر این اتحایه در سه روز آینده گردهم آمده تا به دیدگاه مشترکی در مورد آن چیزی که مرحله انتقالی سوریه نامیده است، برسند.

نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بن جاسم تاکید کرد که این تصمیم با رأی 18 کشور از اعضای اتحادیه تصویب شد و سه کشور سوریه، لبنان و یمن نیز به آن رأی مخالف دادند، عراق نیز از شرکت در این رأی گیری خودداری کرد.

سوریه از ماه مارس گذشته به دلیل فعالیت گروهک‌های مسلح تروریستی بخصوص در شهرهای مرزی این کشور با ناامنی روبه‌روست. آمریکا از این افراد مسلح حمایت می‌کند. ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هفته پیش از مخالفان مسلح نظام سوریه خواست که سلاح خود را زمین نگذارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها