یک فعال بازار مانیتور گفت: این بازار در ایران بسیار حساس به قیمت است و کالای ارزانتر طرفدار بیشتری دارد. در گذشته سایزهای 15 و 17 اینچ پرفروشترین بودند و اکنون مانیتورهای سایز 18.5 و 19.5 اینچی پرفروشترین در ایران هستند.
به گزارش پایگاه 598 ؛ نیما
یزدانی در گفتوگویی اظهار داشت: طبق اطلاعات رسمی جهانی در چند سال گذشته
آمار فروش مانیتور در جهان و ایران افت داشته است؛ اما در یک سال گذشته
نیاز به مانیتورها و روند تولید فروش این کالا افزایش یافته است.
این فعال بازار مانیتور درباره بازار مانیتور ایران گفت: بازار مانیتور
رومیزی ایران کوچک شده است و به سمت کاربریهای تخصصی و خاص متمایل شده
است.
وی در پاسخ به این سوال که در بازار ایران چه مانیتورهایی پرطرفدارتر
هستند، گفت: بازار ایران بسیار حساس به قیمت است و از این رو کالاهای
ارزانتر طرفدار بیشتری دارند.
یزدانی با بیان اینکه در ایران مانیتورهای با سایز پایینتر بیشترین فروش
را دارند، توضیح داد: در گذشته سایز 15 اینچ و سپس سایز 17 اینچ
پرفروشترین بودند و اکنون پنلهای سایز 18.5 اینچی و 19.5 اینچی
پرفروشترین مانیتورها در ایران هستند.
این تولیدکننده و واردکننده مانیتور درخصوص وضعیت بازار مانیتور در دیگر
کشورها، افزود: نیاز کشورهای توسعه یافته با نیاز ایران متفاوت است. در
حالیکه در ایران مانیتورهای رده پایین (low-end) پرفروشترینهای بازار
ایران هستند در کشورهای توسعه یافته این طور نیست و حتی این کالاها حذف شده
است. در این کشورها مانیتورهایی با پنل بزرگ و قابلیت بیشتر مرسوم است.
وی خاطر نشان کرد: اغلب فروش در ایران از طریق مناقصات و استعلامات است، در
گذشته خریدارانی که مانیتور را برای مصرف خانگی تهیه میکردند بیشتر بود
اما اکنون با ورود تبلت و نوتبوک با قیمتهای رقابتی در مقایسه با
کامپیوتر رومیزی (PC) خریدار نهایی نسبت به گذشته کم شده است اما هنوز
خریدار نهایی و مشتری دولتی متقاضی مانیتور هستند.
منبع:فارس