کد خبر: ۲۶۲۰۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۲۷ مهر ۱۳۹۳
در پی حمله صدها مرد ناشناس به موانعی که معترضان در خیابان‌های هنگ کنگ ایجاد کرده بودند درگیری‌های تازه‌ای در این شهر رخ داده است.
به گزارش پایگاه598 به نقل از پرس تی وی: ده‌ها مرد ناشناس که بسیاری از آن‌ها ماسک جراحی بر صورت و میله‌های فلزی و ابزارهای برش در دست داشتنند روز دوشنبه (۲۱ مهر، ۱۳ اکتبر) سعی کردندد موانعی از نرده‌های فلزی که معترضان در خیابان‌های ایجاد کرده بودند را با زور جمع‌آوری کنند.

این اقدام موجب درگیری بین معترضان و گروه‌های ضد تظاهرات بود که با کمپین علیه قانون انتخابات مخالف هستند. در نهایت ماموران پلیس مجبور به مداخله شدند.

پلیس هنگ کنگ اعلام کرد دو مرد را که می‌کوشیدند با معترضان درگیر شوند بازداشت کرده است.

یک شاهد عینی نیز گفت: «پیش از آن که پلیس بیاید، مردان جوانی که ماسک بر صورت داشتند و لباس تیره‌ای پوشیده بودند آمدند تا با مردم درگیر شوند.»

رسانه‌های دولتی چین دولت امریکا را به حمایت از معترضان در هنگ کنگ متهم می‌کنند. با این حال، وزارت خارجه امریکا این اتهام‌ها را رد کرده است.

اعتراض‌های کم‌سابقه در هنگ کنگ پس از آن آغاز شد که چین از ارائه فهرست باز نامزدهای انتخابات ریاست اجرایی این شهر که قرار است سال ۲۰۱۷ برگزار شود خودداری کرد. معترضان می‌گویند چین قصد دارد حضور نامزدهای انتخاباتی برای این شهر را تنها به هم‌فکران پکن محدود کند.

دولت چین می‌گوید در انتخابات سال ۲۰۱۷ هنگ کنگ، حق رای همگانی در نظر می‌گیرد، ولی می‌خواهد یک کمیته‌ صلاحیت کاندیداها را تائید کند.

هنگ‌ کنگ یک منطقه ‌اداری ویژه در چین است. حاکمیت این قطب مالی پس از یک قرن استعمار انگلیس بر آن، در سال ۱۹۹۷ به چین بازگردانده شد. هنگ کنگ پس از استقلال به لحاظ سیاسی تا حد زیادی خودمختار بوده است.

دولت منطقه‌ای هنگ کنگ نقش قوه مجریه را در این شهر دارد و از اختیارات اجرایی گسترده‌ای برخوردار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها