کد خبر: ۲۶۲۰۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۲۷ مهر ۱۳۹۳
اتحادیه اروپا می‌گوید در فاصله زمانی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲، بیش از ۳۰ هزار نفر که اغلب زن بودند در کشورهای عضو این اتحادیه قربانی قاچاق انسان شدند.
به گزارش پایگاه598 به نقل از پرس تی وی: طبق گزارش اخیر کمیسیون اروپا، نام ۳۰ هزار و ۱۴۶ نفر در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ به عنوان قربانی قاچاق انسان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ثبت شد.

در ادامه این گزارش آمده است ۸۰ درصد از این قربانیان را زنان تشکیل می‌دادند. در میان افرادی که برای سوء استفاده جنسی به کشورهای اروپایی قاچاق شدند نام هزار کودک نیز به چشم می‌خورد.

سسیلیا مالمستروم، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا با توصیف قاچاق انسان به «تجارت برده‌ عصرما» گفت :«در حقیقت ما می‌توانیم این گونه فرض کنیم که تعداد واقعی قربانیان حتی از این رقم نیز بالاتر باشد.»

قربانیان قاچاق انسان عمدتا مهاجران غیرقانونی هستند که از کشورهای توسعه نیافته مهاجرت می‌کنند. این قربانیان که معمولا مجوز کار ندارند اغلب از سوی قاچاقیان انسان به انجام کارهای اجباری یا فحشا وادار می‌شوند.

طبق این گزارش هر چند کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این دوره زمانی ۸ هزار و ۵۵۱ نفر را به علت ارتکاب جرائم مرتبط با قاچاق انسان محاکمه کردند اما تنها ۳ هزار و ۷۸۶ نفر از آنان محکوم شدند.

پلیس اروپا ماه گذشته اعلام کرد بیش از هزار نفر در قالب گسترده ترین اقدام علیه جرائم سازمان یافته در این قاره دستگیر شدند.

دستگیرشدگان به ارتکاب جرائمی نظیر قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر، مهاجرت غیرقانونی، جعل و سرقت مظنون بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها