کد خبر: ۲۶۲۰۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۲۷ مهر ۱۳۹۳
یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید بین کاخ سفید و ارتش امریکا درباره عملیات علیه گروه تکفیری داعش اختلاف وجود دارد.
به گزارش پایگاه598 به نقل از پرس تی وی: بیل جونز، عضو مرکز بررسی اطلاعات اجرایی، در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت کاخ سفید و وزارت دفاع امریکا درباره عملیات علیه داعش در سوریه اختلاف دارند.

این در حالی است که جان آلن، ژنرال بازنشسته نیروی دریایی امریکا و مسئول هماهنگی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری امریکا، روز چهارشنبه (۲۳ مهر، ۱۵ اکتبر) تائید کرد دولت امریکا هیچ برنامه‌ای برای همکاری با گروه به اصطلاح ارتش آزاد سوریه یا هیچ گروه شورشی دیگر ندارد.

مقام‌های امریکایی تاکید می‌کنند این جناح‌های شورشی بسیار بزرگ هستند و سلاح و کمک‌های مالی در اختیار آن‌ها قرار می دهند.

بیل جونز گفت کاملا روشن است که کاخ سفید بر همکاری با ارتش آزاد سوریه تاکید دارد اما این اظهارات جان آلن نشان می‌دهد که بین «آن‌ چه که کاخ سفید می‌خواهد انجام دهد و چیزی که ارتش امریکا برای انجام آن آماده است اختلاف وجود دارد.»

وی افزود: «البته ژنرال دمپسی شخصا مدت زیادی سعی می‌کرد از کمک به گروه‌های به اصطلاح شورشی جلوگیری کند که این امر به وضعیتی منجر شده است که مظنونین همیشگی در خاورمیانه یعنی عربستان سعودی و قطر به شورشیان کمک می‌کنند. اما امریکا دست‌کم به طور رسمی و آشکارا هیچ کمکی در اختیار شورشیان قرار نداده است.» 

این تحلیل‌گر سیاسی تصریح کرد امریکا نمی‌خواهد از هیچ گروهی در سوریه حمایت یا آن‌ها را تشویق کند زیرا از آن بیم دارد که این گروه‌ها علیه منافع امریکا اقدام کنند. به همین دلیل می‌خواهد به طور مستقل عملیات علیه داعش را ادامه دهد.

امریکا و برخی از متحدان آن از ۱ مهر (۲۳ سپتامبر) بدون اجازه دمشق یا مجوز سازمان ملل، حملات هوایی علیه مواضع داعش در خاک سوریه را آغاز کرده‌اند. این حملات ادامه حملات هوایی به رهبری امریکا علیه مواضع داعش در عراق است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها